מאמן אישי VS ספרי הדרכה עצמית

מאמן אישי – אז מה ההבדל ביניהם ומה עדיף?

אחד השינויים המבורכים שחלו בחברה שלנו הוא שאנשים כבר אינם מתפשרים על חייהם ועל מימוש הפוטנציאל שלהם.

הלימוד העצמי וההתפתחות האישית כבר קנו להם אוהדים רבים שמשתמשים בשיטות שונות לשפר את חייהם ולהשיג את יעדיהם.

למרות התפתחות ענף ספרי ההדרכה והאימון והאתרים אונליין שעוזרים להתפתח, אימון אישי בעזרת מאמן צמוד עדיף בדרך כלל על פני הנוהג להיעזר לבד בספרי הדרכה.

לאלה שמעדיפים אימון אישי באמת מומלץ לרכוש כלים נוספים לעצמם באמצעות בית ספר לאימון שבו אפשר לוודא שהמתאמנים מתמקצעים בשיטה זו.

להתאמן עם ספר הדרכה

רבים מעדיפים לקנות ספר הדרכה טוב לאימון אישי שייתן להם את הכלים שנחוצים להם לסמן יעדים ולהגיע אליהם, ולשאוב ממנו את כל הידע שנחוץ להם לשם כך.

מבחינתם, אימון אישי במובן המקורי של המילה פירושו שהם מאמנים את עצמם לבד תוך לימוד עצמי.

מכל אחד מהספרים הם ייקחו את הכלים והאמצעים שמקדמים אותם עד השלב הבא, ושם יחפשו דרך להתפתח אישית עוד באמצעות מנטורים אחרים שפרסמו ספרים.

אולם אפילו ספר טוב ומומלץ כמו ספר האימון הקו-אקטיבי והשיטה הייחודית שלו לבניית קשב אינטואיטיבי בתהליך, אינו יכול להחליף מאמן אישי שעוקב אחריהם ומתקן טעויות בניווט בדרך החדשה.

תקבלו הצצה ונגיעה באימון אך לא את העומק הנדרש.

מטבע הדברים, במהלך העבודה עולות תהיות ונתקלים בגילויים עצמיים שלא תמיד יודעים להגדיר ולהשתמש בהם לצורך התפתחות אישית. כדי לקבל תשובות מוסמכות רק מאמן שעבר הכשרה מקצועית יידע לענות לתהיות אלה.

אימון לא רק בעזרת ספר הדרכה

למאמן יש תמיד זווית מבט חיצונית שבזכותה רואים דברים שלא רואים כשמעורים בתהליך מהפנים החוצה.

הדרך הנכונה לעבור אימון אישי בעצמכם היא בכל זאת באמצעות קורס אימון אישי שייתן לכם כלים נכונים לעקוב אחר ההישגים שלכם.

לדוגמה, קורס אימון בבית הספר CTI יכול לתת לכם ידע לחיים שיעזור לכם להבין את השינויים ולקבל בהבנה גם עיכובים צפויים ומכשולים מאתגרים מבלי להיכנע להם.

האבחון של מאמן אישי צמוד והעצה שלו יהיו זמינות תמיד במקרים כאלה, מה שאי אפשר לומר על ספר הדרכה שלא תמצאו בו תשובות מדויקות.

מהם היתרונות הערכיים של לימודי אימון?

כל קורס בכל תחום שהוא ובתחום ההתפתחות האישית נבנה במחשבה רבה על פריסת החומר בהדרגה ובקושי עולה, כשכל שלב מוביל לשלב ההתפתחות הבא.

לימודים מעניקים לכם את מרווח הזמן וההטמעה של החומר בפיקוח אישי של מאמנים מוסמכים שהם המורים שלכם, והם יכולים לנטר כל אי הבנה וכל יישום לא זהיר של הידע שרכשתם.

אימון אישי הוא תחום נהדר ומלהיב שגורם לאנשים לפעמים לדהור בקצב משלהם, מבלי להיות מודעים לקצב ההפנמה ויצירת ההרגלים החדשים שקורים רק בקצב של קורס כזה.

בבית הספר CTI מודעים לכך ומשום כך ההכשרה האמיתית שמתבצעת בשטח היא ההתאמה של הידע הקוגניטיבי לתחושה ולשכבה הרגשית שצריכה להיות מסונכרנת כדי להיות אפקטיבית.

בספרים כמו הספר הקו-אקטיבי אכן שמים דגש על האינטואיציה ועל הצורך באבחון, אבל חסר המענה האנושי שייתן לקוראים בו את האינדיקציה שההפנמה הבשילה לכדי יישום כל הצעדים שמומלצים בו.

שינוי שנוצר תוך כדי אימון נעשה נכון יותר בסביבה המוגנת והעוטפת של בית הספר לאימון, שצוות המדריכים בו מספק את הזווית שלו להתפתחות האישית של התלמידים.

בכך הם נותנים משוב בונה ומדויק לפי הקצב של כל מאומן-תלמיד.

שינוי מילון המונחים האישי

הסיבה הנוספת ליתרון של קורס אימון אישי על פני קריאה בלבד הוא ההבנה העמוקה יותר של מינוח מקצועי.

אימון והתפתחות אישית גורם לשינוי עמוק במילון המונחים האישי של כל אדם.

רוב המונחים האלה נמצאים בספרי הדרכה, טובים יותר או פחות, ולכן סביר להניח שחלק מהם משך אנשים מספיק כדי להבין שזה בדיוק מה שנחוץ להם.

אלא שמילון אינו יעיל אם הוא נשאר ברמת ההבנה השטחית והשכלית בלבד.

כדי להבין מהו השינוי הנדרש יש לחוות אותו בצורה רגשית, ורק תוך כדי קורס מקצועי של בית ספר לאימון אפשר לחוות את החוויות הרגשיות האלה מבלי להפר איזון כלשהו ותוך כדי יישום מדוד ועקבי במציאות, כדי להניב את התוצאות הרצויות.

CTI ישראל

CTI ישראל

CTI ישראל הינו השלוחה המקומית של CTI העולמית – בית הספר הגדול והמוכר בעולם להכשרת מאמנים, המציע תכניות הכשרה ב-26 מדינות הנשענות על סטנדרט עולמי אחיד של עקביות ומצוינות.