אימון אישי

כל מה שרציתם לדעת על אימון אישי לחיים

האתגרים שהחיים מציבים בפנינו

כל אחד ואחת מכם, צריך להתמודד עם אתגרים וקשיים שהחיים מציבים בפנינו. בעיות בריאותיות, בעיות כלכליות, אכזבות/כשלונות בתחום הקריירה, בעיות רגשיות (כעס, עצב, דיכאון ותיסכול) אכזבות בקשרים (משפחתיים, יחסי אהבה וחברויות), וכמובן אובדן.

תוסיפו לזה בעייתיות של ערך עצמי ותחושת תקיעות – ותקבלו מסלול מכשולים אימתני. למרות כל אלה, רובנו מנסים להמשיך כדי
לממש את מלוא הפוטנציאל שלנו, להצליח, ולהיות בני אדם שמחים או שמחים בחלקם.

הסיבות

לרבים מאיתנו יש סיבות מדוע הם לא יכולים לפעול על מנת להילחם באתגרים ובקשיים האלה. סיבות כגון חוסר זמן, חוסר תקציב, וחוסר אונים הנובע מתקיעות ואפילו חוסר אנרגיה. אנשים אלה וכל השאר מחפשים את הדרכים להתמודד ו”לצאת מזה”.

פעמים רבות אנשים מנסים לאמץ להם כל מיני עקרונות שיסייעו להם.
עקרונות לדוגמא הם קבלה עצמית ומתן לגיטימציה לתחושות הקשות (וללא תחושת אשמה).
עקרון נוסף הוא להכיר בכך שאנשים רבים אחרים מתמודדים עם דברים דומים.
חשוב לדעת לבקש ולקבל עזרה. ועקרון אחרון, הוא לדעת להעריך ולשמוח במה שיש.

לא לכל אחד זה מספיק, לא כל אחד יכול לממש את זה לבד, ולא כל אחד מצליח להתמודד עם הקשיים והתקיעויות האלה.
אנחנו מאמינים שלנו יש פיתרון. הפיתרון שלנו הוא אימון אישי לחיים.

הפתרון להתמודדות עם האתגרים: אימון אישי לחיים

כמו שכבר אמרנו, המודל הבסיסי שלנו לאימון אישי, מאפשר לתלמידים שלנו – אשר עוברים הכשרה להיות מאמנים, לעבוד עם כל נושא שהלקוח או המתאמן בוחר.
לעומת זאת, באימון אישי לחיים, או אימון אישי עצמי הלימודים מאפשרים ל כ ם לעבוד על כל נושא אשר א ת ם בוחרים. עבורכם, תהליך הלימודים הזה לרכוש מקצוע. הלימודים יעזרו לכם לממש את הצמיחה האישית ואת הצמיחה המקצועית הנשאפת שלכם.

בשונה מיחסי השותפות בין המאמן למתאמן, בלימודים כאלה מרכיב השותפות לא קיים.
יש אנשים שלא מעוניינים לעבוד ולהנחות אחרים.
במקרה כזה, אתם המאמן והמתאמן, ואתם מקשיבים לעצמכם. את האנרגיה שלכם אתם משקיעים בעצמכם ולא באחרים.

שינוי נקודת המבט

כאשר אתם רוכשים את הידע לאימון האישי לחיים, אתם למעשה “מקבלים” את התכנים מהמאמנים באופן ישיר וכ”תחנה סופית” (מבלי שתצטרכו להעביר אותם הלאה וליישם על אחרים) . עצם העובדה שהחלטתם להיכנס לתהליך הזה, משמע שקיבלתם החלטה חדשה.
ההחלטה מוכיחה כי אתם בשלים ללמוד תכנים כגון שינוי נקודת המבט על חייכם, איך לשפר את הביטחון העצמי ואיך לעורר את השינוי. תוך כדי התהליך אתם לומדים איך לחשוב חיובי ואיך להתגבר על פחדים.

אתם לומדים איך לא לפחד משינויים, ולומדים לקבל החלטות. הכי חשוב – אתם לומדים איך להגשים את עצמכם. הגדולה שבשיטה שלנו לאימון אישי עצמי, היא שניתן להתאים את זה גם לצעירים מאד, ולהציע להם אימון אישי לילדים.

כפי שלמדנו מניסיוננו בעבודה עם מאות אנשים, יש כאלה המאמינים כי באמצעות ספר הדרכה לאימון אישי, הם יכולים ללמוד באופן עצמאי אימון אישי לחיים, ויכולים לאמן את עצמם לבד.
הם מאמינים שהם יכולים להמשיך ולהתפתח באופן אישי למשל על-ידי רכישה של ספרים נוספים בתחום.
אין ספק שהם יכולים ללמוד דברים רבים אך תהליך זה יהווה טעימה בלבד בנושא.

ללא ליווי, תמיכה והנחייה של מאמן אישי מוסמך הם לא יכולים באמת לרכוש וליישם את הידע. כדי לעבור תהליך משמעותי ואפקטיבי של אימון עצמי לחיים, המאמן יוכל ללוות אותם באופן צמוד, להנחות ולתמוך בתהליך שאתם עוברים.

אז בואו ונלמד על האימון האישי לחיים גם בעיר הגדולה – אימון אישי תל אביב

מהו אימון אישי? למי הוא מיועד? מהם היתרונות הנלווים ללימודי אימון אישי וכיצד תוכלו להפוך להיות מאמנים אישיים בעצמכם ? כל מה שצריך וחשוב לדעת על לימודי אימון אישי ב- CTI בית הספר המוכר ביותר בעולם להכשרת מאמנים.

מספר מילים על אימון אישי

אימון אישי (קואצ’ינג) הינו תהליך למידה אישי, זוגי או קבוצתי המיועד למטרות רכישת מיומנויות וכלים אפקטיביים לקידום והצלחה בכל תחומי החיים.

תהליך האימון האישי מיושם באמצעות שימוש בכלים מעשיים לצרכי התפתחות וקידום אישי ומטרתו מותאמת לכל מתאמן/ת בהתאם להיבטים השונים בחייו אותם הוא רוצה לשפר או לשנות.

הכשרה מקיפה בתחום האימון האישי

ישנן מכללות המציעות קורס אימון אישי  ועם הזמן, בוגרי הקורס, בוחרים את הנושא שבהם הם מעוניינים לאמן את לקוחותיהם. תכנית של אימון אישי, כוללת  כלים לחיים שיתרמו למטופל לצאת ממצבים שמפריעים לו באורח חייו ובפתרון בעיות שונות. תחום ההתמחות של מאמן אישי, מגיע מהמקומות שהוא חש בה זיקה.

כאשר התחום שבו בחר המאמן האישי מגיע מהתעניינות בו, כך היחסים בינו לבין המתאמן, יהיו אמינים והקשר האישי ביניהם יהיה אישי ומיוחד. יש לרכוש כלים מעשיים וטאקטיקות חדשניות של אימון אישי באמצעות לימודים מקיפים. מי שמחפש ללמוד אימון אישי, עליו להיות בעל אופי של עזרה ונתינה לזולת, כך שתחום זה מתאימים לאנשים מהסוג הזה.

אימון אישי- למי הוא מיועד?

האימון האישי מיועד לכל אחד ואחת מביניכם המעוניין לחולל שינוי בחייו ולכל אחד ואחת מביניכם המעוניין לרכוש כלים מעשים ומיומנויות בינאישיות הנדרשות כיום להצלחה בחיים האישיים והמקצועיים כאחד.

לכן, אימון אישי מתאים כמעט לכל הגילאים, הרקעים והמקצועות השונים.

הכלים אשר אתם מקבלים יכולים לשמש כל אחד במהלך החיים ובכל שלב ניתנים ליישום.

 אימון אישי – כל היתרונות

  • באמצעות  אימון אישי תוכלו לרכוש מיומנויות בינאישיות אשר יוכלו לסייע לכם להתמודד עם מצבים מאתגרים בחיי היומיום ולרכוש כלים אפקטיביים מעשיים לקידום הצלחה אישית.
  • כמו כן, הכלים הנרכשים במסגרת אימון אישי יסייעו גם לכם לחולל שינוי בחייכם ולהתמודד (בהצלחה יתרה) עם קשיים חוזרים ונשנים, בעיות, עיכובים ופחדים המונעים מכם להתקדם.
  • האימון האישי הוא אינו רק אישי, הוא ישפיע לטובה גם על הסביבה שלכם, יהיו לכם את הכלים לסייע לאחרים הקרובים אליכם, וההגשמה העצמית שתחושו תשפר את היחסים בניכם ובין הסביבה.
  • היתרון הגדול ביותר שאימון אישי יכול להקנות לכם, הוא ההגשמה העצמית, תחושת חיזוק של האני שלכם וכוח להתמודד עם מצבים מורכבים שמגיעים מפעם לפעם לחיינו.

הכשרה מקיפה בתחום האימון האישי

ישנן מכללות המציעות קורס אימון אישי  ועם הזמן, בוגרי הקורס, בוחרים את הנושא שבהם הם מעוניינים לאמן את לקוחותיהם. תכנית של אימון אישי, כוללת  כלים לחיים שיתרמו למטופל לצאת ממצבים שמפריעים לו באורח חייו ובפתרון בעיות שונות. תחום ההתמחות של מאמן אישי, מגיע מהמקומות שהוא חש בה זיקה.

כאשר התחום שבו בחר המאמן האישי מגיע מהתעניינות בו, כך היחסים בינו לבין המתאמן, יהיו אמינים והקשר האישי ביניהם יהיה אישי ומיוחד. יש לרכוש כלים מעשיים וטאקטיקות חדשניות של אימון אישי באמצעות לימודים מקיפים. מי שמחפש ללמוד אימון אישי, עליו להיות בעל אופי של עזרה ונתינה לזולת, כך שתחום זה מתאימים לאנשים מהסוג הזה.

הכשרת אימון אישי מתבססת על גישה התנהגותית קוגניטיבית

יש לציין, כי ההכשרה של אימון אישי, מתבססת על גישה התנהגותית קוגניטיבית. בעשר השנים האחרונות, בגלל ההתפתחות הטכנולוגית והדיגיטלית, ישנם המון מקצועות ואנשים רבים נמצאים בנקודה של בחירת מקצוע בחייהם. חלקם מגיעים לתהליך של אימון אישי, בכדי שיוכלו למצוא את המקצוע שמתאים להם, כך שיוכלו להגשים את הכישורים והיכולות שלהם בעבודה ובחברה.

המטרה של בניית מסגרת אימונית, הוא דו שיח אשר משקף ממקדים לתוצאת הבנות, דרכי פעולה וכן, דו-שיח אשר ייצרו סדר מתודולוגי של אימון. הפעולה היא לטווח הארוך. את כל הכלים הללו, ניתן ללמוד באמצעות קורס אימון אישי.  בקורס, ניתן יהיה ללמוד כיצד ניתן יהיה לאמן גם במישור הרגשי והיצירתי וכן, במישור התפקודי.

 אימון אישי – היכן?

אימון אישי ב-CTI, בית הספר המוכר בעולם להכשרת מאמנים, מאפשרים ליהנות ממגוון רחב של מסלולי לימוד המותאמים ומיועדים גם למתאמנים לצרכי הכשרת מאמנים. שיטת הלימוד ב-CTI מבוססת על מודל אימון ייחודי בשם: קו-אקטיבי המקדם את ההתפתחות הטבעית והתמידית ובכך מאפשר למתאמנים לממש את יעדיהם האישיים והמקצועיים כאחד.

בית הספר CTI פועל ב-20 מדינות שונות ברחבי העולם, לרבות בישראל, כאשר תכנית הלימודים של CTI בישראל מוכרת גם על ידי לשכת המאמנים בישראל וגם על ידי ה-ICF האיגוד הבינלאומי לאימון.

תכנית ההכשרה האימונית של CTI מבוססת על עקרונות לימוד ייחודיים הכוללים בין היתר: למידה חווייתית הפותחת צוהר אל עקרונות האימון, דיאלוג מעצים וחסר היררכיה, יצירת שינוי כפול גם ברמת העשייה וגם ברמת ההוויה במסגרת עקרון ה-DOING BEING.

קהילת המאמנים בישראל

קהילת המאמנים של CTI ישראל מונה כיום מאות מאמנים הנמנים על בכירי המאמנים בישראל, כאשר חלק מהקורסים המקצועיים המוצעים על ידי בית הספר לאימון CTI בישראל כוללים קורסים ייעודיים לכל אילו מביניכם המעוניינים לרכוש מיומנויות אימוניות כתוספת לחייהם המקצועיים ולכל אילו מביניכם המעוניינים לרכוש ידע, כלים ומיומנויות אישיות במסגרת קורסי הכשרת מאמנים בשיטת האימון הקו-אקטיבי המבוססת על שלושה עקרונות בסיס: הגשמה – איזון – תהליך.

עקרונות אלו מהווים שלושה קורסים מעמיקים במסגרת הכשרת מאמנים של בית הספר לאימון CTI ישראל והם מתווספים לקורס היסודות המיועד גם לאילו מביניכם המעוניינים בקורס אימון אישי בלבד שלא לצורך הכשרתם כמאמנים.

כמו כן, מסלול הכשרת המאמנים ב-CTI ישראל כולל קורס גמר נוסף המכונה סינרגיה. קורס זה מיועד לצרכי שילוב מכלול עקרונות הלמידה למיומנויות קוהרנטית אחת הנקראת אימון קו אקטיבי.

למידע נוסף אודות מסלולי הלימוד העומדים לרשותכם ב-CTI ישראל, אנו מזמינים גם אתכם ליצור קשר ולהיחשף לעולם המרתק של האימון האישי.

CTI ישראל

CTI ישראל

CTI ישראל הינו השלוחה המקומית של CTI העולמית – בית הספר הגדול והמוכר בעולם להכשרת מאמנים, המציע תכניות הכשרה ב-26 מדינות הנשענות על סטנדרט עולמי אחיד של עקביות ומצוינות.