כיצד להחדיר מוטיבציה לעובדים

העובדים, אותו הון אנושי חשוב והכרחי לכל חברה ועסק, הם אלה שיכולים, בסופו של דבר, להביא להצלחה הרצויה ולאותם רווחים גבוהים שאליהם שואפים.

מנוסים, מיומנים ומקצועיים ככל שיהיו, אם עובדי המקום אינם חדורי מוטיבציה הרי שלא יגיעו אל אותה תפוקה רצויה וסביר, גם, שלא יישארו באותו מקום עבודה לאורך שנים.

כיצד להחדיר מוטיבציה לעובדים, בין אם מדובר בעובדים זוטרים ובין אם בעובדים בכירים? הנה כמה רעיונות:

חיזוקים רבים

ישנן דרכים רבות להחדיר מוטיבציה בעובדים, כפי שניתן ללמוד במסגרות שונות של אימון אישי.

אחת מהם היא באמצעות מתן חיזוקים לעובדים.

אנו, ולא משנה באיזה תחום אנו עובדים, מוצאים עצמנו לא אחת מתמודדים מול אתגרים שונים ופעמים רבות אפילו נכשלים.

אותו כישלון יכול לגרום לחלק מאתנו לעצור, לשנות כיוון אולי או לפרוש.

יחד עם זאת, אם מנצלים זאת בצורה נכונה ומחזקים את העובד, למרות מה שקרה, אפשר להעלות את המוטיבציה שלו ולאפשר לו להתמודד עם הקושי ולהתגבר עליו.

“זה אפשרי”, “אתה יכול להתמודד עם זה”, “אתה מקצועי ומנוסה מספיק כדי להתגבר על הקושי” ועוד ועוד, הם רק חלק מהחיזוקים שיכולים לגרום לעובדים להאמין בעצמם, ביכולות שלהם ולהצליח הרבה יותר.

פיתוח מיומנויות שונות

כולנו אוהבים ללמוד, להתפתח, לחזק יכולות קיימות ולפתח מיומנויות חדשות.

כפי שלומדים בכל בית ספר לאימון, פעילויות המסייעות בפיתוח ובחיזוק מיומנויות שונות, הרלוונטיות לאותו תפקיד וגם לחיים האישיים, ליום יום שלנו, בהחלט עוזרות בהחדרת מוטיבציה ובתחושה עצמית טובה יותר.

ישנן כיום לא מעט חברות, המסייעות בכך, ובעיקר לבעלי תפקידים בכירים, כמו CTI, שמציעה אימון מנהלים הכולל הפעלות רבות וחשובות, המותאמות לצרכיהם של בעלי תפקידים מובילים בכל עסק.

להזדהות עם המקום

עובדים המרגישים קרובים יותר למקום שבו הם עובדים, מחוברים אליו ואל ערכיו, יעשו הכול כדי לתרום לו וירגישו הרבה יותר חשובים.

חיזוק הזדהותם של העובדים עם הארגון עצמו הוא הכרחי והוא יכול לתרום בהעלאת המוטיבציה.

את הדבר ניתן לעשות באמצעות שיתופם של העובדים בסוגיות מנהליות וסוגיות אחרות הקשורות למקום העבודה, גיבוש מטרות ביחד ותוך ניצול הידע והניסיון הרב שמביאים אתם העובדים בחברה ועוד ועוד.

שקיפות

בוגרי קורסי אימון המוכרים על ידי לשכת המאמנים בישראל מתלווים לא אחת לחברות ולארגונים בסדרי גודל שונים על מנת לסייע להם להחדיר מוטיבציה בעובדים ולהעלות את הרווחים.

דרך נוספת לעשות זאת היא באמצעות שקיפות.

חשוב מאד, ולאורך כל הדרך, לחשוף את העובדים למתרחש בחברה, לכיוונים העסקיים השונים ולפעילויות חדשות, שצפויות להתקיים.

כמובן שמידת השקיפות תבחר בהתאם לתפקידו של העובד ודירוגו המקצועי, אך היא הכרחית ויכולה להשפיע לא מעט על תחושתם של העובדים ואפילו על מידת הסיפוק האישי שלהם במקום העבודה.

עבודה בצוותים

חיזוק הפן הצוותי בחברה ועידוד העובדים לעבוד בצוות, יחד עם עובדים אחרים, תורם גם הוא ויכול לשפר פלאים את ההישגים שאליהם הם מגיעים.

עבודה בצוות מחזקת משמעותית את תחושת השייכות של העובד לאותו מקום ועוזרת לא מעט להוציא את הטוב ממנו.

באמצעות עבודת צוות ניתן להגיע לרעיונות חדשים, לצאת מהקופסא ולבחון פרמטרים שונים בדרכים אחרות.

עבודת צוות תורמת לידע, מפחיתה טעויות ומאפשרת, בסופו של דבר, להגיע לתוצאות מקצועיות וגם ניהוליות טובות ומוצלחות הרבה יותר.

כדאי מאד לעודד זאת ולמנוע, עד כמה שניתן, התכנסות ועבודה אינדיבידואלית שמרחיקה את העובד מעובדים אחרים ומונעת ממנו להתחבר אליהם ואל הרעיונות העיקריים המנחים את הארגון.

CTI ישראל

CTI ישראל

CTI ישראל הינו השלוחה המקומית של CTI העולמית – בית הספר הגדול והמוכר בעולם להכשרת מאמנים, המציע תכניות הכשרה ב-26 מדינות הנשענות על סטנדרט עולמי אחיד של עקביות ומצוינות.