צעדים פרקטיים אחרי כישלון

כל אחד מאיתנו, חווה לפחות פעם אחת בחיים, אירוע כלשהו שגרם לו לתחושת כישלון, אליה נלווים גם כאב עצום, תחושת ריקנות, כעס ותסכול גדול.

אירוע, שגרם לו להרגיש שהוא לא טוב מספיק, שהוא חסר ערך, לא מוצלח.

זה יכול להיות בעיני עצמו, בעיני הסביבה או שילוב של שניהם, בין אם מדובר על קבלת ציון נמוך בלימודים, אי קבלה לתפקיד מקצועי נחשק, מערכת יחסים זוגית שלא צלחה או כישלון במבחן נהיגה.

אולם, חשוב לזכור שלכל כישלון יש מטרה, הוא מהווה עבורנו הזדמנות ללמידה וצמיחה.

כיום, ישנה אפשרות נפלאה ומומלצת, ללמוד איך להתמודד עם כישלונות בצורה מחזקת ובונה.

זאת, בעזרת תהליך קאוצ’ינג / אימון אישי, תוך ליווי ושותפות לדרך של איש מקצוע מוכשר.

מה זה בעצם כישלון?

כאשר משתמשים במילה “כישלון”, כל אחד מרגיש תחושות אחרות ומקשר אותן לכיוונים ומקרים שקרו לו בעבר.

למה? משום שמדובר בתחושה אינדיבידואלית, אותה כל אחד חווה מנקודת המבט שממנה הוא רואה את הדברים.

לדוגמה, אם ניקח שני אנשים שלמדו ביחד למבחן, השקיעו בזה הרבה מאוד זמן, מאמץ ואנרגיות, אולם לא עברו את המבחן.

אחד מהם יכול להרגיש שהוא פשוט גרוע בלימודים, לא מבין את החומר ולהחליט שהוא לא עושה עוד מבחן.

מנגד, השני יכול להרגיש שלמרות שלא עבר את המבחן, הוא למד אליו הכי טוב שיכל, והוא יעשה מאמץ להשתפר לקראת המועד הבא, שאותו הוא בטוח יעבור בהצלחה.

כלומר, זה תלוי מאוד בדרך שבה כל אדם מסתכל על מה שקרה. הכישלון או חוסר ההצלחה, הם חלק מהותי מההתפתחות האישית, ההנעה לפעולה וההצלחה בעתיד.

למנף את הכישלון

הדרך להצליח היא להכפיל את שיעור הכישלון שלך (תומאס ווטסון, מייסד IBM). כל אדם חווה במהלך החיים קשיים שונים, נתקל במהמורות בדרך ולעיתים נופל, הולך אחורנית. זה אנושי ואפילו הכרחי.

מדוע? כי בצורה הזו אנו לומדים, על בשרנו, איך להתמודד עם כישלון. משום שהתחושה הקשה וכל הרגשות השליליים והכאב שנלווים אליה, דוחפים אותנו להסתכל לכישלון ישר בעיניים, להבין מה, בעצם קרה, ללמוד ולהפיק לקחים למקרים הבאים (שייתכן ויקרו לנו בהמשך המסע המופלא שנקרא החיים).

בתהליך אימון אישי בו אתם מלווים במאמן שמסייע לכם לעכל את הפרטים, להבין לעומק מה זה אומר, לבחור פרספקטיבה נכונה ומתאימה לכם , להרים את הראש, להביט קדימה לעבר העתיד ולשאול את עצמכם מה אתם בוחרים לעשות עכשיו? לאן ממשיכים מפה? איפה אתם רוצים להשקיע את האנרגיות שלכם? כל זאת, תוך הכוונה, ליווי וסיוע מקצועי של מאמן מוסמך שעבר קורס אימון אישי במסגרת בית ספר להכשרת מאמנים ( CTI ישראל )

ללמוד להכיל את הרגשות

כאשר אנו נכשלים, זה מציף אצלנו אוטומטית מגוון רחב של רגשות – כאב, כעס, אכזבה, בושה, תסכול, חוסר אונים, עלבון וכן הלאה.

אולם, ברוב המקרים עוצמת הרגשות אינה פרופורציונלית לאירוע הספציפי אלא מדובר בכל מיני מצבים ודברים שקרו לנו בעבר.

לכן, זו הזדמנות מצוינת לתעל את תחושת הכישלון כדי לבחון זאת.

במקום להדחיק את הרגשות, להלקות את עצמכם או להקטין אותם, חשוב לאפשר להם להיות, להסכים להרגיש את כל קשת הרגשות.

זו הדרך המהירה והנכונה להשתחרר מהתחושות, תגלו שעוצמת הרגשות תלך ותפחת בהדרגה ואתם תחושו קלים ונינוחים יותר ותוכלו להסתכל קדימה ולעבור לשלב הבא.

לסיכום

במקום לראות בכישלון מכשול, לכעוס ולייסר את עצמכם מבוקר עד לילה, רצוי לשנות את נקודת המבט ולראות בכישלון הזדמנות.

מתנה. להבין שהכישלון ממלא תפקיד חשוב בחיינו – הוא גורם לנו להתכנס עמוק פנימה, להתבונן, לבחון מה קרה, להסיק מסקנות ולבחור מה הכי נכון לעשות הלאה.

כל זאת, ניתן להשיג בצורה יעילה וטובה על ידי לימודי אימון אישי, תהליך חשוב שיכול לסייע לכל אחד ואחת מאיתנו להתמודד עם הכישלון האישי, להתחזק ולראות את האירוע בפרספקטיבה שונה, מעודדת ומעצימה.

CTI ישראל

CTI ישראל

CTI ישראל הינו השלוחה המקומית של CTI העולמית – בית הספר הגדול והמוכר בעולם להכשרת מאמנים, המציע תכניות הכשרה ב-26 מדינות הנשענות על סטנדרט עולמי אחיד של עקביות ומצוינות.