פחד משינויים – ההזדמנות שלכם

עובדים בעבודה שאתם לא באמת אוהבים?
חולמים על שינוי בחיים אבל מתעוררים לאותה מציאות בכל פעם מחדש?
מצויים בזוגיות שאינה מספקת אתכם?
ככל הנראה שטמון בכם פחד עמוק משינויים אך באותה מידה טמונה בכם ההזדמנות אמיתית
לשינוי ויכולת שחרור הדרגתי וטבעי מכל מה שמעכב אתכם.

החלת שינוי בחיים הינו תהליך פנימי המחייב אותנו להתמודד אל מול הפחד מהשינוי הנדרש לנו.
הפחד משינוי מלווה כל אחד ואחת מאיתנו ברמה כזו או אחרת,
כאשר אצל אנשים מסוימים הפחד משינוי הופך לדחף להאצת תהליכי שינוי ואצל אנשים מסוימים הפחד משתק והופך לקושי משמעותי המלווה בתחושות שליליות כגון: רגשות אשמה, חוסר ביטחון ותחושת תסכול ומועקה מתמשכת.

הפחד משינוי הוא למעשה סוג של פחד מאיבוד שליטה וזאת גם במקרים בהם אנו לא באמת שולטים במצב הנוכחי אותו אנו מעוניינים לשנות. מקורו של הפחד משינוי מושרש אצל כל אחד ואחת מאיתנו עוד מגיל הילדות והוא מלווה אותנו לאורך כל החיים.

לנהל את הפחד או לאפשר לו לנהל את חיינו? הבחירה בידינו!

מכיוון שהפחד משינויים טמון אצל כל אחד ואחת מאיתנו ברמה כזו או אחרת,
מומלץ וחשוב להתייחס אליו כאחד מהמרכיבים החיוניים והמשמעותיים ביותר הנלווים לכל תהליך החלת שינויים בחיינו.
באופן זה, אנו לומדים להכיר ב-פחד כגורם מעכב שינוי ואף לעשות בו שימוש נכון לצורך החלת השינוי לו אנו מייחלים.

הבחירה בין האפשרות לתת לפחד לנהל את חיינו לבין האפשרות לנהל את הפחד ולהסתייע בו כמקור ראשוני לשינוי,
הינה בחירה הנתונה בידינו בכל רגע נתון, ולכן, אין כל צורך להתנתק מהפחד ברגע שהוא צץ, אלא להיפך,
קיימת חשיבות רבה להתמודדות עם הפחד והמחשבות הנלוות אליו וכל זאת תוך הקשבה פנימית מעמיקה לכל התחושות והרגשות המודחקות בתוכנו.

כאשר אנו קשובים ל”אני הפנימי” שלנו, אנו למעשה לומדים להכיר את מנגנון הפחד הטמון בו, דבר המאפשר לנו לרכוש “כלים” נכונים לניהול הפחד ובכך לחוות תהליך שחרור הדרגתי של הפחד בדרך לשינוי משמעותי בחיים.

אם לא נדע לעמוד מול הפחד ולהתעמת עימו, אנו עלולים למצוא את עצמנו מונעים על ידו ולאורך זמן להתמודד עם תחושת תסכול הולכת וגוברת העלולה לגרום לנו להתמודד עם חוסר ערך עצמי וביטחון עצמי ירוד בכל אחד ואחד מההיבטים הנלווים לחיינו.

הופכים פחד משינוי ל-דחף לשינוי!

כאשר אנו מדברים על “כלים” נכונים לניהול הפחד משינוי, אנו מדברים למעשה על טכניקות שונות באמצעותן ניתן להתעמת עם הפחד, להבין כיצד הוא משפיע עלינו וללמוד כיצד לעשות בו שימוש לצורך מימוש יעדינו האישיים בדרך להחלת שינוי כזה או אחר בחיינו.

טכניקות אלו מיושמות גם באמצעות תרגול חוזר ונשנה של פעולות ברמת העשייה היומיומית וגם באמצעות הפנמת תהליכים פנימיים ברמת ההוויה של כל אחד ואחת מאיתנו. השילוב בין רמת העשייה (DOING) לבין רמת ההוויה (BEING) מהווה אמצעי להתמודדות עם הפחד משינויים, כאשר כל אחת מהטכניקות הנרכשות יכולה לשמש אותנו לטובת החלתם של תהליכי שינויי משמעותיים בחיינו.

בשפה העברית, המילים פחד ודחף מורכבות מאותן אותיות וכאשר הופכים את המילה פחד ניצבים מול המילה דחף, והדבר ממחיש לנו שהפחד הטמון בנו בנוגע להחלת שינויים כאלו ואחרים בחיינו, יכול להפוך לדחף ליצירת שינוי וכל זאת במסגרת החלפה בין מחשבות מעכבות למחשבות המעודדות שינוי ובין מעשים מעוררי שינוי לבין חוסר עשייה וגם כאן ניתן להבין את עיקרון ה-BEING DOING.

קושי בקבלת החלטות, חוסר מימוש עצמי, רגשות אשמה, חרדה, חוסר ביטחון עצמי ותחושת תסכול הולכת וגבורת, כל אלו ועוד הינם תסמינים של פחד משינויים כאלו ואחרים אותם אנו נדרשים לבצע בחיינו האישיים מעת לעת.

הפחד משינוי הוא למעשה פחד מאיבוד שליטה בנעשה בחיינו ובחלק גדול מהמקרים פחד זה מוביל אותנו להדחקת הצורך בשינוי ויישומו בפועל בתוך חיינו.

פחד זה מלווה בקושי רגשי המקשה עלינו ליישם פעולות כאלו ואחרות שמטרתן להוביל שינוי מהותי ומשמעותי בחיינו וזאת גם במקרים בהם השינוי הינו הכרח קיומי עבורנו.

כיצד מתמודדים עם הפחד משינוי?

את הפחד משינויים תוכלו לנצח באמצעות טכניקות שונות הנלמדות בין היתר במסגרת לימודי אימון אישי של בית הספר לאימון CTI.

טכניקות אלו מבוססות על מודל הקו-אקטיבי המקדם התפתחות תמידית וטבעית ומאפשר למתאמנים לממש את יעדיהם האישיים תוך החלת שינויים מעשיים בחייהם ובכך המתאמנים נהנים משינוי כפול בחייהם גם ברמת העשייה DOING וגם ברמת ההוויה BEING.

שינוי כהזדמנות!

על מנת להתגבר על הפחד הנלווה למחשבות על שינוי, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם לראות בשינוי הנדרש בחייו כמקור לצמיחה אישית.

השינוי כהזדמנות איננה רק סיסמה אלא דרך חיים והוא (השינוי) חייב להיתפס על ידיכם באופן חיובי.

אז במקום לחשוב על כל הצדדים הפסימיים של תהליך השינוי אנו ממליצים לכם בראש ובראשונה לחשוב על הצדדים החיוביים הנלווים לשינוי לו אתם מייחלים.

חשיבה חיובית היא המקור הטבעי של כל אחד ואחת מאיתנו לחולל שינוי מהותי ומשמעותי בחייו והיא מחייבת אתכם להסתכל על הצדדים החיוביים הנלווים לשינוי.

במקום לחשוב שאתם מאבדים שליטה עקב שינוי כזה או אחר לו אתם נדרשים, פשוט תראו בשינוי כהזדמנות להשגת שליטה בחייכם.

קואצ’ינג (אימון) הינו כלי מחולל שינוי באמצעותו תוכלו ליצור שינויים מהותיים ומשמעותיים בחייכם וכל זאת תוך השגת שליטה מלאה על הנעשה בחייכם ומבלי לאבד את הדרך האישית הייחודית לכל אחד ואחת מכם.

אימון אישי למטרות התגברות על פחד משינוי, יסייע גם לכם לראות בשינוי הזדמנות ויאפשר גם לכם לממש את עצמכם ואת יעדיכם השונים בחיים.

לימודי אימון אישי בבית הספר לאימון CTI מיועדים לכל אחד ואחת מביניכם המעוניין לממש את עצמו ולהוביל את חיוו למקום הנכון ביותר עבורו. לרשותכם, מגוון רחב של קורסים ייחודיים לאימון אישי המיושמים במסגרת המסלול של CTI לאימון אישי.

גם אתם מוזמנים לנצח את הפחד משינוי ולחולל שינוי מהותי ומשמעותי בחייכם.

CTI ישראל

CTI ישראל

CTI ישראל הינו השלוחה המקומית של CTI העולמית – בית הספר הגדול והמוכר בעולם להכשרת מאמנים, המציע תכניות הכשרה ב-26 מדינות הנשענות על סטנדרט עולמי אחיד של עקביות ומצוינות.