כל מה שצריך לבדוק לפני שפונים למאמן אישי

תהליך האימון האישי עשוי לסייע לנו במישורי חיים מגוונים. מפגשי האימון עם הקואצ’ר (המאמן האישי) נועדים למגוון מטרות רחב, והם מאפשרים לנו להסתכל על המציאות באופן מפוכח וחכם יותר.

האימון האישי מסייע לנו להתמודד עם האתגרים והקשיים שהחיים מציבים בפנינו לאורך הדרך, ולהישיר מבט לבעיות הכלכליות והבריאותיות, לאכזבות ולכישלונות שפוקדים אותנו מדי פעם בתחומי הקריירה, הורות, משפחה, יחסים ועוד אחרים.

מכל זוית שלא נסתכל על תהליך הקואצ’ינג האישי שלנו, על כתפיו של המאמן האישי מוטלת אחריות גדולה למדי. בידיו של הקואצ’ר מוטלת המשימה הדי מורכבת שכוללת הכוונה מחודשת, מתן עזרה במציאת איזון מחודש בחיים שלנו, וכן כלים להתמודדות עם האתגרים ולגילוי הערכים האישיים שיניעו אותנו לעבר הגשמה עצמית.

כדי לשלב את כל העקרונות הללו בתוך תהליך האימון, נדרש מאמן אישי מוכשר שישפיע עלינו דרך סגנון האימון האיכותי והמקצועי שלו.

כיצד, אם כן, נוכל לוודא שאנו בוחרים מאמן אישי מומלץ שיכווין אותנו ויעזור לנו להתמודד עם האתגרים המרכזיים בחיינו? המדריך הבא פורש בפניכם את הטיפים והדגשים העיקריים לצורך מציאת מאמן אישי מומלץ – זהו הצעד הראשון והבטוח ביותר לעבר ההגשמה העצמית שלכם.

בחירת המאמן האישי

בחירת מאמן אישי מומלץ ומקצועי היא השלב הראשון, ואולי גם החשוב ביותר, בבסיסו של כל תהליך אימון. לא משנה בגין איזו סיבה פניתם למאמן האישי, אתם כנראה מעוניינים לעבור תהליך אישי ועוצמתי שיעזור לכם להתנהל בצורה חכמה יותר ולהכווין את עצמכם למקומות שיותר מתאימים לכם בחיים האישיים, המשפחתיים או בקריירה.

מאמן מוסמך – לפני שניגשים לבדיקת הסוגיות הבוערות בחייכם יחד עם המאמן האישי, חשוב מאוד לבדוק שהוא אכן עבר את ההסמכה הנדרשת על מנת ללוות אתכם במהלך התקופה הקרובה. באמצעות בדיקה רקע קצרה של המאמן תוכלו לוודא כי אכן עבר את הקורסים וההכשרות הנדרשות, והוא מוכר באופן מלא על ידי לשכת המאמנים בישראל או האיגוד הבינלאומי לאימון.

 ידע מקצועי – תחום האימון האישי משלב בין היבטים פרקטיים לבין הדרכה אישית שתאפשר לכם רכישת כלים להגשמה עצמית ומציאת איזון בחיים. אותם הביטים פרקטיים נרכשים במסגרת קורסי הכשרה עשירים, שמשלבים בתוכם ידע מחקרי רחב היקף שנצבר במהלך השנים.

מאמן אישי מומלץ יהיה בקיא בעולם האימון האישי, וימשיך כל הזמן לפתח את עצמו ולצבור ידע וטכניקות לפי מחקרים חדשים שמתפרסמים בתחום.

ותק וניסיון – נראה שאין פרמטר איכותי יותר על מנת לקבוע את מידת ההצלחה של האימון האישי שלכם. בדיקת רקע קצרה על המאמן האישי תוביל אתכם למסקנה – האם המדובר במאמן אישי מומלץ או לא.

עם ותק וניסיון רב אין להתווכח – מאמנים אישיים מנוסים בהחלט יכולים להביא אתכם לתוצאות הרצויות תוך זמן קצר.

תקציב – מלבד ההיבטים הפרקטיים שנלווים לתהליך האימון (יעילות התהליך, אורכו, מידת ההצלחה ועוד), חשוב כמובן לבדוק גם את עלותן של הפגישות האישיות. במושגי עלות – תועלת, לעיתים יתברר כי האימון האישי לא משתלם, ואולי כדאי לשקול פלטפורמת אימון אחרת.

אורך התהליך – בדקו את סגנון האימון של הקואצ’ר. לכל מאמן אישי אופי אחר, והוא מאמין בעקרונות מנחים אחרים – לכל אחד מהם זמן הטמעה אחר וטכניקות תרגול אחרות שדורשות טווח זמן די רחב.

אם אתם מעוניינים בתהליך קצר מועד שבא לפתור בעיה קונקרטית בחייכם – עדיף כמובן שתפנו למאמן אישי שיודע להטמיע במהירות וביעילות את הכלים הפרקטיים אותם רכש.

תהליך ההכשרה של המאמן האישי

קהילת המאמנים בישראל מונה מאות מאמנים אישיים מוסמכים, אשר רכשו כלים ומיומנויות מקצועיות בתחום. תהליך ההכשרה של המאמן האישי הוא קריטי להצלחתו העתידית בתחום. הכלים הנלמדים בקורס האימון האישי הם כלים ייחודיים שפותחו במיוחד עבור המקרים עמם ייאלצו המאמנים האישיים להתמודד בעתיד.

מכוני הכשרה רבים רואים חשיבות רבה ברכישת שלושת העקרונות של הגשמה – איזון – תהליך במסגרת ההכשרה של המאמן האישי. אלו מהווים את הבסיס לשיטות האימון המודרניות, ויאפשרו למאמן קרקע פורייה עליה יוכל להטמיע את הכלים שרכש בקורס.

עבור אלו מכם שמתלבטים באיזה מאמן אישי לבחור – מומלץ גם לבדוק את הרקע ממנו מגיע המאמן האישי. שאלות הנוגעות לאופי ההכשרה אותה עבר? התמחויות ספציפיות בתחום? נושאים שקרובים יותר לליבו וטכניקות ייחודיות שפיתח? כל אלו יעזרו לכם להתאים בצורה מדויקת יותר את המאמן האישי לצרכים האישיים שלכם.

מלבד זאת, השתדלו לשאול עצמכם שאלות מנחות לפני שאתם פונים למאמן האישי. תפקידו של הקואצ’ר הוא לעזור לכם במציאת כיוון חדש בחיים או פתרון בעיות ואתגרים שניצבים בפניכם, אך עם זאת התבוננות עצמית לפני תחילת התהליך בהחלט לא תזיק, ואף תייעל אותו במידה מסוימת.

שאלות מנחות שתוכלו לשאול את עצמכם קשורות בלקיחת אחריות אישית, ניהול לוחות זמנים,  יחסי עובד – מעביד, פחד מכישלון ועוד שאלות מתחומי חיים אחרים.

CTI ישראל

CTI ישראל

CTI ישראל הינו השלוחה המקומית של CTI העולמית – בית הספר הגדול והמוכר בעולם להכשרת מאמנים, המציע תכניות הכשרה ב-26 מדינות הנשענות על סטנדרט עולמי אחיד של עקביות ומצוינות.