בחירת בית ספר לאימון אישי

כולם מסביבכם טוענים שיש לכם כשרון מולד להיות מאמנים אישיים? מתעניינים בלימודי אימון אישי אך מתלבטים בנוגע לשיטת האימון וזהות בית הספר לאימון? בכתבה שלפניכם תוכלו למצוא מידע מקצועי על אופן בחירת בית ספר לאימון אישי.

אימון אישי ו/או קאוצ’ינג, הפך בשנים האחרונות לאחד מהאמצעים המנטאליים היעילים ביותר למטרות העצמה אישית, כאשר ההגדרה המקצועית של האימון האישי, על פי הגדרת ה-ICF שהיא פדרציית האימון הבינלאומית, היא כדלקמן: אימון אישי הוא תהליך למידה שמטרתו רכישת מיומנויות אישיות ובינאישיות הנחוצות לכל אחד ואחת מאיתנו לצורך הצלחה וקידום בכל תחום חיים אפשרי. על פי הגדרה זו, כל אחד ואחת מאיתנו יכול לעשות שימוש כזה או אחר בכלים הנרכשים במסגרת לימודי אימון אישי, גם במקרים בהם ההרשמה למסלול לימודי אימון אישי, איננה מכוונת מראש לצרכי עיסוק בתחום אלא לצרכי העצמה אישית בלבד ו/או לצרכי הקניית כלים אימוניים היכולים לשמש אתכם בחיי הקריירה הנוכחית. חשוב לציין שתחום האימון האישי הוא תחום לימוד חדש יחסית, כאשר תחום הקאוצ’ינג המוכר לכולנו כיום החל להתפתח  רק במהלך שנות ה-70 של המאה החולפת ובמהלך השנים הפך לאחד מתחומי הלימוד שלגביהם קיימות עשרות גישות אימון שונות.

מהו תחום האימון האישי ולמי הוא מיועד?

כל גישות האימון האישי השונות מבוססות על ההגדרה אותה ציינו לעיל, כאשר תהליך האימון עצמו מיושם באמצעות כלים מעשיים הטמונים בכל אחד ואחת מאיתנו המעוניין לשפר את חייו במגוון רחב של תחומים ונושאים שלגביהם ניתן להתאמן ולכל אחד ואחת מבינינו המעוניין להתפתח ברמה המנטאלית ולרכוש כלים שונים היכולים לסייע לו לחולל שינוי כזה או אחר בחייו. כפועל יוצא מכך, האימון האישי בכלל ולימודי אימון אישי בפרט, מיועדים ומותאמים לכל אחד ואחת מאיתנו, וכל זאת ללא הבדלי מגדר, גיל, סטטוס וכדומה. באמצעות הכלים השונים הנרכשים במסגרת לימודי אימון אישי, גם אתם תוכלו להוביל את חייכם מנקודה אחת לשנייה תוך התבוננות ביכולות ההעצמה האישית שלכם ובפוטנציאל הטמון בכם. חשוב לציין שהכלים הנרכשים במסגרת לימודי אימון אישי מותאמים ומיועדים גם לאילו מביניכם המעוניינים להתמודד בצורה תכליתית עם קשיים שונים המלווים את חייהם, פוביות כאלו ואחרות, תחושות החמצה, אכזבה ותחושות נוספות המונעות ומעכבות את הצלחתכם האישית  בשלב כזה או אחר של החיים.

לימודי אימון אישי – היכן הכי מומלץ?

על אף שבישראל עמותת לשכת המאמנים בישראל האמונה בין היתר על יצירת תו תקן מקצועי ללימודי אימון אישי, תחום זה לוקה בחסר בכל הנוגע לפיקוח ולהסדרה, ולכן, כל אדם שיודע דבר או שניים על היכולות המנטאליות הטמונות בבני אדם, יכול להמציא לעצמו שיטת פעולה ולכנות את עצמו מאמן ובכך להעביר את “תורתו” הלאה במסגרת לימודי אימון אישי אותם הוא מעביר. לפיכך, בחירת בית ספר לאימון אישי, חייבת להיעשות בהתאם למספר פרמטרים מקדימים וביניהם:

  • הכרה מלאה של לשכת המאמנים בישראל והאיגוד הבינלאומי לאימון (ICF) בפעילותו של בית הספר לאימון
  • שיטת האימון הנלמדת מבוססת על מחקרים רחבי היקף בתחום האימון האישי
  • שיטות האימון נלמדת במקומות שונים בעולם
  • הוותק המקצועי של בית הספר לאימון והיקף הבוגרים בו לאורך השנים

על פי הפרמטרים המופיעים לעיל, לימודי אימון אישי בישראל מומלצים ב-CTI, בית הספר המוכר בעולם להכשרת מאמנים הפועל מזה עשרות שנים ביותר מ-20 מדינות שונות מסביב לעולם.

לימודי אימון אישי ב-CTI  – מה חשוב לדעת?

בית הספר לאימון אישי CTI הפועל בין היתר בישראל, מפגיש את תלמידיו עם מודל אימון ייחודי העונה לשם קו – אקטיבי המבוסס על שלושה עקרונות אימון בסיסיים: הגשמה – איזון  – תהליך. גישה אימונית מאפשרת לכל אדם הלומד אותה לממש את יעדיו האישיים והמקצועיים כאחד, והיא מבוססת על עשרות מחקרים שונים אשר נכתבו על ידי מיטב המומחים העולמיים בתחום האימון האישי לאורך 30 שנות קיומה של גישת ה-קו אקטיבי כמודל אימון ייחודי. למידע נוסף על מהו אימון אישי לחצו כאן

תכנית הלימוד הנלמדת בבית הספר לאימון אישי CTI הינה תכנית לימוד אשר אושרה על ידי לשכת המאמנים בישראל ועל ידי הפדרציה הבינלאומיות לאימון (icf), כאשר הליך הלמידה משלב בין למידה חווייתית שמטרתה היכרות מעמיקה עם עקרונות האימון לבין דיאלוג מעצים וחסר היררכיה בין התלמידים (מתאמנים) לבין צוותי ההוראה (מאמנים).

תכנית הלימוד המוצעת לכם ב-CTI מיועדת גם לאילו מבינכם המעוניינים לרכוש מיומנויות אימוניות לצרכי עיסוק מקצועי בענף האימון וגם לאילו מביניכם המעוניינים לרכוש את הידע, הכלים והמיומנויות האימוניות הנדרשות לצרכי יישום עקרונות הגישה האימונית בחייהם האישיים ו/או המקצועיים. קהילת המאמנים של בית הספר לאימון CTI ישראל מונה מאות מאמנים הניצבים בשורה הראשונה של המאמנים הבכירים של ישראל, וזאת לצד מאות מתאמנים אשר רכשו את הכלים הנכונים לצרכי העצמה אישית של חייהם.

בבית הספר מוצעים לכם מספר מסלולי לימוד שונים שכל אחד מהם הוא קורס אימון אישי בפני עצמו, וביניהם: מסלול הכשרת מאמנים בגישת ה-קו אקטיבי, מסלול פיתוח מיומנויות אישיות, מסלול הקניית סל כלים אימוניים ומסלולי לימוד נוספים המיועדים לחברות, ארגונים ובתי עסק המעוניינים להעניק למנהליהם חוויה מעצימה ורבת עוצמה המאפשרת להם ליישם עקרונות אימוניים בהיבטי הניהול הנלווים לעיסוקם היומיומי.

בית הספר לאימון אישי CTI ישראל מנוהל על ידי ד”ר ענת טרייסטר – גורן, מאמנת בדרגת מאסטר (MMS) אשר הוסכמה על ידי איגוד המאמנים הבינלאומי לאימון קו – אקטיבי. במהלך שנות חייה ועוד בטרם החלה לעסוק בתחום האימון האישי, ד”ר טרייסטר גורן שימשה כחוקרת שפה ומוח באוניברסיטת וושינגטון, אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת תל אביב, והיא מביאה אל עולם האימון גם את הידע מעולמות המחקר השונים.

CTI ישראל

CTI ישראל

CTI ישראל הינו השלוחה המקומית של CTI העולמית – בית הספר הגדול והמוכר בעולם להכשרת מאמנים, המציע תכניות הכשרה ב-26 מדינות הנשענות על סטנדרט עולמי אחיד של עקביות ומצוינות.