אימון אישי לקבלת החלטות

מסלול החיים שלנו ושגרת היום יום, מבוססים כל הזמן על קבלת החלטות שונות.

חלק מההחלטות שאנו נדרשים לקבל הן מהותיות וכבדות משקל, למשל איזה מקצוע אני רוצה ללמוד? האם כדאי לשנות את מקום העבודה הנוכחי? האם להסכים לצאת עם בחור/בחורה שרוצים להכיר לי?

מנגד, יש החלטות רבות שעוסקות בדברים “קטנים” כמו מה ללבוש היום? מתי לקבוע את הפגישה עם החברים? האם עדיף להרים טלפון או לשלוח הודעה? די בטוח שכל אחד מכם חווה על בשרו ומכיר חלק מהסיטואציות, הרי אנו מדברים פה על התנהגות אנושית וטבעית נפוצה.

אנשים רבים נתקלים בקשיים לקבל החלטות ומוצאים עצמם מתלבטים, מהססים, חושבים ומתחבטים בשאלות, מתייעצים עם אנשים אחרים, דוחים את ההחלטה ועוד.

חשוב לדעת, שבאמצעות אימון אישי, הנקרא גם קואצ’ינג, אפשר לעבוד על זה וללמוד איך לקבל החלטות, גורליות כקטנות.

כך, לימודי אימון אישי מכשירים מאמנים שרכשו את הידע התיאורטי והמעשי, ארגז הכלים והטכניקות המעשיות הדרושים על מנת לחזק את הביטחון העצמי ולסגל מציאות של שליטה מקסימלית במהלך החיים.

מה זה אומר בעצם לקבל החלטות?

לעתים, הקושי לקבל החלטה יכול לארוך רק כמה דקות או ימים ספורים אבל ישנם מצבים שקבלת ההחלטה “נמרחת” על פני שבוע, חודש, שנה ואפילו יותר מזה.

זה תלוי בגורמים כמו הנושא בו מדובר, מה האופציות העומדות בפנינו ועוד.

אולם, חשוב לזכור שקבלת החלטות נכונה מבוססת על התבוננות ושיקול דעת פנימיים ומושפעת מהדרך שבה כל אדם רואה את המציאות סביבו.

לכל אחד יש את היכולת לקבל החלטות בצורה מהירה וקלה, על ידי קבלת ההחלטה ממקום פנימי עמוק ושלם, הבנה וקבלה שאין דרך אחת מושלמת, בכל החלטה יש יתרונות וחסרונות.

למה קשה לנו להחליט?

הקושי להחליט מתקשר לעובדה שאנו חיים בעולם בו יש לכל דבר היבטים חיוביים לצד היבטים שליליים וזה משליך על כל תחומי החיים.

לכן, כאשר אנחנו נדרשים להחליט, המשמעות היא ויתור על משהו מסויים למען קבלה של דבר אחר ופה מתחילים הקשיים.

ניתן לראות, שאנשים רבים בחברה מתקשים לקבל החלטות מכל מיני סיבות, הדומות זו לזו.

יש אנשים שמונעים מהפחד לשאת באחריות על ההחלטה שלהם או מהחשש לקבל החלטה לא נכונה ולהרגיש שנכשלו.

לרוב, במצבים אלה הם נלחצים, נכנסים לחרדה מהתגובות של הסביבה ומאבדים את שיקול הדעת הפנימי והביטחון בעצמם.

אנשים אחרים התרגלו לשאול אנשים ולהתייעץ בכל דבר, יש כאלה שחייבים לבדוק את כל התרחישים האפשריים ולהרגיש בטוחים במאה אחוז שהם עושים את ההחלטה הטובה ביותר, מה שמוביל פעמים רבות להימנעות ודחייה של קבלת החלטות.

אז מה ניתן לעשות?

קודם כל, חשוב לשנות את זווית הראייה ולהסתכל על הקושי בקבלת החלטות כעל הזדמנות טובה לעשות שינוי פנימי, להחזיר את השליטה לידיים שלכם, ולהיפטר מכל הרגשות השליליים, תחושת האכזבה, הביקורת העצמית והכעס הנלווים.

כאשר בוחרים באימון אישי לקבלת החלטות עוברים תהליך המבוסס על זיהוי הצמתים והנקודות שבהם קשה לנו להחליט ויוצרים דרך מחשבה והתנהגות חדשה לפעול באותם מקרים.

כחלק מהתהליך, נעשה שימוש בטכניקות שונות המסייעות למתאמן לחקור לעומק את ההתלבטויות, הוא לומד להבין מה הדגשים שחשובים לו ואיך להתנהל ולפעול בצורה הטובה ביותר עבורו.

על מנת לקבל את ההחלטה, מתרכז המתאמן בתחושותיו, מגלה את הערכים והיכולות שלו, משקם ומחזק את ערך הביטחון העצמי, להם יש השפעה רבה על יכולת קבלת ההחלטות.

בסיום התהליך, המתאמן מקבל את ההחלטה בעצמו ומיישם אותה בשטח.

לסיכום

בית הספר לאימון (cti) מכשיר מאמנים מקצועיים שעברו קורס אימון אישי ומוסמכים ללוות בין היתר במצבים רבים בהם יש קושי להחליט. מדובר על תהליך ממוקד, עוצמתי וקצר, במסגרתו לומדים איך להתמודד באופן יעיל וטוב בזמן ההתלבטות, להצליח לקבל החלטה מעשית ממקום בטוח ושליו וליישם אותה בפועל.

CTI ישראל

CTI ישראל

CTI ישראל הינו השלוחה המקומית של CTI העולמית – בית הספר הגדול והמוכר בעולם להכשרת מאמנים, המציע תכניות הכשרה ב-26 מדינות הנשענות על סטנדרט עולמי אחיד של עקביות ומצוינות.