איך לחשוב חיובי? 5 טיפים ליצירת מציאות חיובית

המוח שלנו מאומן בלהיות עמוס בשורה ארוכה ובלתי נגמרת של מחשבות בעלות אופי שלילי.

הוא רגיל מדי להיות טרוד, מודאג, כועס, חרד או עצוב.

האם צריך לאמן את המוח או להניח לו לנפשו?

עד כמה כדאי להתרכז ברגשות שלנו או שעדיף להניח להן להיות?

עד כמה יש לשים לב למחשבות שלנו ולנתח אותן?

אלו שאלות מהותיות בדבר חשיבה חיובית

.CTI  בית ספר לאימון מעוניין להעניק לכם 5 טיפים לחשיבה חיובית, על מנת להעניק לכם מוטיבציה ואפשרות להעצמה אישית.

לא משנה מהו מסלול החיים שלכם, תמצאו במאמר הזה משהו בשבילכם, אם רק תרצו.

אם אתם מחפשים קורס קואצ’ינג, אימון אישי ולימודי אימון אישי – מוזמנים ליצור איתנו קשר.

בינתיים – קריאה נעימה.

טיפ ראשון: לא לחשוב יותר מדי

המחשבות שלכם הם לא מי שאתם.

המוח שלנו אוסף קלט כל החיים, ולפעמים בצורה ספונטנית, ואז מוציא פלט החוצה.

הפלט הזה הוא המחשבות שלכם, אותן תמונות או מלל שרצים לכם במוח ואם לא תתרכזו בהם, הם יחלפו מעצמם. חישבו על ענן בשמיים שאתם לא שמים אליו לב, וחיש קל הוא חולף.

לא לחשוב יותר מדי זה הבסיס לחשיבה חיובית, כי המחשבות שלנו נוטות להיות יותר מדי שליליות.

ניתוח יתר לרוב גורר איתו השלכות לא נעימות. זכרו: מה שעובר לכם בראש, הוא לא מי שאתם, אלא פלט נפרד ואבסטרקטי של המוח, ולא מעבר לכך, וברור שזה שאתם חושבים על דבר-מה, לא אומר שהוא יקרום עור וגידים במציאות.

טיפ שני: מודעות עצמית

הטיפ השני מתכתב עם הטיפ הראשון ומנסה להגיע איתו לעמק השווה. חשוב לפתח מודעות עצמית, כי מודעות עצמית טומנת בחובה את היכולת להבין תהליכים ולשאוף לשינוי שלהם.

מי שמודע לצרכים האמיתיים שלו, להרגלים המגונים שלו, לדפוסי התנהגות מזיקים, ומשכיל לשים לב לדרכי הפעולה שלהם – יכול גם לשנות אותם.

צריך לדעת להגיע ל-sweet spot שבו אתם מודעים, אבל לא עסוקים בניתוח בלתי נגמר של המצב, אלא עסוקים יותר ביישום התובנות שלכם לגבי עצמכם.

אימון אישי יכול לעזור לכם לפתח מודעות עצמית גבוהה מהרגיל.

טיפ שלישי: החיים זה כמעט הכל

עצם זה שאתם חיים זאת מתנה עצומה.

נכון שכל פעם שאתם שומעים שקרה דבר נורא, אתם זוכים לגילוי מחודש של היופי שבחיים? כמו הארה.

זה קורה כי החיים מדהימים בפני עצמם, גם בלי הרבה קישוטים.

זה הזמן לקום בבוקר, להעריך את כל מה שטוב, ואפילו להעריך את כל מה שרע. להגיד תודה.

העיקר שאתם בריאים ושלמים, יש לכם מחשבות, יש לכם רגשות, ובסופו של יום – הכל באמת בסדר.

עופו על החיים כמו שהם, תדעו להסתכל על כל היופי והדברים הקטנים, ויש סיכוי שיום אחד תהיו שמחים באמת.

טיפ רביעי: להשלים, לסלוח, להכיל

סלחו לעצמכם. הכילו את עצמכם. השלימו עם העבר שלכם. סלחו לאנשים אחרים, הכילו אנשים אחרים, השלימו עם ההיסטוריה של היחסים ביניכם.

רגשות שליליים כלפי עצמכם וכלפי אחרים הם עול קשוח ומיותר שרובץ לכם על הגב ועל הנפש.

אם תשכילו ותצליחו לסלוח ולהשלים, הרווח יהיה כולו שלכם.

טיפ חמישי: להשתמש בזכות הבחירה

כעס זו בחירה. להיעלב זו בחירה.

האם אתם רוצים לבחור החלטות טובות או החלטות שמזיקות לכם? אתם כבר יודעים את התשובה, כעת נסו ליישם אותה במציאות.

ברגע הראשון של התרחשות הסיטואציה, אתם למעשה מחליטים בתוך עצמכם איך להגיב.

זה קורה כל כך מהר, שאתם בכלל לא שמים לכך לב. זה בקושי ברמה המודעת, אבל זה כך. אל תבחרו ברגש השלילי.

מקווים שנהניתם מהקריאה. CTI בית ספר לאימון ישמח לתת לכם מענה בדבר קורס קואצ’ינג, אימון אישי ולימודי אימון אישי, כך שתוכלו לאמן את עצמכם וגם אחרים.