5 טיפים למנהלים שתוכלו ליישם כבר מחר

מנהיגות אפקטיבית חיונית להצלחתו של כל ארגון, וכמנהל, חשוב להיות בעל הכישורים והידע הדרושים להוביל ולפתח את הצוותים. אחת הדרכים לרכוש מיומנויות אלה היא באמצעות השתתפות בקורס קואצ’ינג למנהלים. אבל עד שתצטרפו לקורס המתאים, הנה 5 טיפים יעילים לשיפור ביצועי הצוות, להגדלת מעורבות העובדים, ויצירת תרבות עבודה חיובית.
בין אם אתה מנהל חדש או מנוסה, טיפים אלה יהיו בעלי ערך כדי לעזור לך להוביל את הצוות שלך להצלחה.

5 טיפים למנהלים

לתקשר בצורה ברורה ובאופן קבוע

תקשורת אפקטיבית חיונית לשמירה על שפה משותפת עם הצוות. חיוני ליצור ערוצי תקשורת ברורים וקבועים כדי להבטיח שכולם יודעים מה מצופה מהם, ולשמוע ולהשמיע הערות, הארות והשגות כדי שתהיה זרימה טובה בין ההנהלה לצוות.
חשוב להקפיד לתקשר את המטרות, היעדים ואת ההישגים של הצוות.
אם לדוגמה מנהל בחברה קמעונאית מבחין שהצוות שלו מתקשה לעמוד ביעדי המכירות, כדאי שיבדוק אם הם מבינים כמו שצריך את יעדי המכירה והאסטרטגיות להשיגם. כדאי לו לנסות לקיים בתחילת כל שבוע עבודה ישיבת צוות קבועה, לדיון מסודר, סיעור מוחות, שאלות ועוד. זה יתרום לשיפור מכירות החברו.

לתת דוגמה אישית

מנהל צריך לתת את הטון לצוות. “אל תבקש מחברך לעשות משהו שלא תדרוש מעצמך!” זוהי אימרה שאנשים שוכחים לעיתים לפעול על פיה בכל תחומי החיים, אך מנהל שנותן דוגמה אישית לעובדים, יכול לצפות מהם לאותה התייחסות ולאותו מאמץ. פעולות הן בדרך כלל חזקות יותר ממילים. מנהל צריך לוודא שהוא תמיד מהווה דוגמה חיובית לחברי הצוות.
נאמר שמנהל בחברת טכנולוגיה מבחין שהצוות שלו לא עומד בזמנים, ובכלל שמצב הרוח לא משהו. ההמלצה היא שדבר ראשון הוא יבחן את עצמו ויבדוק האם הוא מהווה דוגמה טובה, האם הוא עצמו עומד בזמנים, באיזה מצב רוח הוא מגיע לעבודה וכד’. מרגע שהמנהל יגיע למסקנות לגבי ההתנהלות שלו, וישנה את מה שדורש שינוי, זה מיד יקרין על העובדים. אם הוא ינסה להגיע עם מצב רוח טוב יותר תהיה לזה השפעה ישירה עליהם.

לדאוג להעצמת הצוות

זוהי חוכמה לא קטנה להסכים להאציל סמכויות ולתת לעובדים את האוטונומיה ואת המשאבים הדרושים להם כדי לבצע את עבודתם ביעילות. המשמעות היא לסמוך עליהם, לספק להם את ההכשרה, הכלים והתמיכה שהם צריכים כדי להצליח. אחת הדרכים ללמד מנהלים להעצים את הצוות היא שהמנהל יחליט להשתתף בקורס קואצ’ינג למנהלים, שם הוא ילמד כלים מתאימים להעצמה אישית, ויישם אותם גם להעצמת אחרים. מומלץ גם שהוא ידאג לשלוח חברי צוות מובילים לקורסים מקצועיים, לקורס אימון אישי וכד’.
אם לדוגמה מנהל מבחין שהעובדים לא נוקטים מספיק יוזמה, ולעתים קרובות פועלים רק לאחר שקיבלו הנחיות. הוא צריך להבין שהעובדים לא מרגישים מספיק בטוחים שהם מוסמכים לקבל החלטות באופן עצמאי. מרגע שהמנהל יאציל יותר סמכויות פעולה, ידאג להכשרה ולמשאבים הדרושים להם כדי לקבל החלטות, התוצאות לא יאחרו לבוא.

לא לשכוח לבטא הערכה והכרה

נהוג לומר שאדם צריך לעבוד קודם כל בשביל עצמו, ההתפתחות שלו וכד’, אך כל אחד יודע שאחד מהדברים שתורמים למוטיבציה להמשיך ולהתאמץ הוא כאשר האחרים מסביב שמים לב, מכירים במאמץ ומוקירים אותו. למנהלים מסוימים קל לבקר, להעיר על פשלות וכד’; חשוב גם לדעת ולהכיר בהישגים של העובדים ולתגמל אותם על העבודה הקשה והתרומה שלהם. תודה פשוטה או אות הוקרה קטן יכולים לעשות את העבודה.

להיות גמישים

הסביבה העסקית כיום משתנה כל הזמן, ומנהל צריך להיות גמיש, כזה שמסוגל להסתגל לשינויים במהירות. היכולת להיות גמיש ותגובתי לשינויים חיונית למנהלים כדי להיות מסוגלים לנווט את האתגרים וההזדמנויות בתקופה זו. מנהל צריך להיות פתוח לרעיונות וגישות חדשות, ומוכן לשנות מסלול במהירות אם משהו לא עובד. בנוסף הוא צריך לעודד גם את העובדים להיות גמישים, להגיב מהר ולא לפחד לחשוב מחוץ לקופסה.

הטיפים כבודם במקומם מונח. אך מה עם העצמה וחיזוק למנהלים עצמם? זו הסיבה שרבים מהם בוחרים להשתתף בקורס קואצ’ינג למנהלים. כי גם מנהלים זקוקים להתפתחות, ללמידה ולתמיכה.
פעמים רבות כששואלים מנהלים איך הם מרגישים? התשובה תהיה “בודדים”. בתקופה הזאת העומס על מנהלים להשגת מטרות ויעדים הוא עצום, הלחץ רק הולך וגדל בגלל המצב הכלכלי בעולם, והאחריות היא רבה גם על החברה, העסק וגם על העובדים.

מה מנהל יכול ללמוד בסדנת אימון למנהלים?

  • למידת כלים למודעות עצמית שתגביר את הנוכחות האישית
  • פיתוח אינטליגנציה רגשית כך שיוכל להבין ולנהל את רגשותיו הוא ושל אחרים.
  • כיצד לבנות אמון וקרבה עם העובדים
  • מיומנויות תקשורת 
  • כיצד לספק משוב בצורה בונה ותומכת על ידי פיתוח “שריר” ההקשבה וההכלה, ופיתוח פרספקטיבה של נקודות מבט מגוונות
  • כלים לקבלת החלטות יעילות במהירות, פיתוח גמישות ותעוזה בסביבה משתנה.
  • שימוש בנתוני מבחני הערכה לתמיכה בעובדים
  • יצירת  נטוורקינג על יד מפגש עם מנהלים נוספים
  • למידה ממאמנים מנוסים שיכולים לתמוך ולהיות לעזר למנהלים עצמם.
CTI ישראל

CTI ישראל

CTI ישראל הינו השלוחה המקומית של CTI העולמית – בית הספר הגדול והמוכר בעולם להכשרת מאמנים, המציע תכניות הכשרה ב-26 מדינות הנשענות על סטנדרט עולמי אחיד של עקביות ומצוינות.