מהם כישורי הנהגה משותפים?

בעולם כה מורכב מבחינה עסקית, רגשית, משפחתית, זוגית, חברתית, אישית וכללית, מגיע מודל “קו-אקטיב” וגורם לנו להתבונן על הדברים אחרת. הביטוי “קו-אקטיבי” מורכב למעשה מ-2 חלקים שונים, ואם תשאלו קואצ’רים ומאמנים אישיים, רבים מהם יגידו לכם שהשיטה שווה התבוננות. בואו נדבר על זה יותר לעומק.

מסתמן שהעולם צריך יותר מנהיגים, אבל אנחנו לא מדברים על פוליטיקאים. אנחנו מדברים על אנשים שמסוגלים לייצר, להניע ולגרום לתהליכים להתקיים ולקרות. ישנם בימינו לא מעט מאמנים אישיים, מה שאנחנו מכנים – קואצ’רים אישיים. חלקם עובדים בשיטות כאלו, בעוד שחלקם עובדים בשיטות אחרות. ישנן שיטות אימון אישי המתבססות על קווי שיטות הפסיכולוגיה, בעוד שיטות מסוימות מתבססות על עולם ה-CTI וה- “קו-אקטיב”.

עם הזמן, אימון אישי מוביל להתפתחות עסקית 

אין ספק, עם הזמן, אימון מנהלים עובד בצורה טובה יותר. עם הזמן, אימונים יובילו לכך שננהל טוב יותר את הזמן שלנו, את ההתנהלות העסקית שלנו ועוד. מתלבטים בין שיטת אימון אישי כזו לבין שיטת אימון אחרת? חשוב לזכור, בין אם מדברים על שיטת אימון כזו או אחרת, רוב השיטות מתמקדות בעשייה. וכאן אולי גם נבדלת השיטה של “קו-אקטיב” משיטות אימון אישי אחרות.

בעוד שה-“קו” מייצג את ההכלה, המיקוד על היחסים, את החיבור, הקשר והאינטימיות או שיתוף הפעולה, ה-“אקטיב” מייצג רעיון אחר שכבר נגיע אליו. ה”קו” שבתוכנו, הוא לא פחות מאשר קשוב לעומק וסקרן, יודע לזהות דקויות, יודע לאפשר מרחב לאנשים סביבו ומשתמש באינטואיציות שלו כדי לגדול ולצמוח.

מה מסמל ה-“אקטיב” בתוכנו?

כעת בואו נדבר לרגע על ה-“אקטיב” שבתוכנו. אקטיב מסמל אלמנטים עוצמתיים כמו מימוש המטרות שלנו, עוצמה ופעולה כללית. ה”יצור” האקטיבי שבתוכנו הוא מסוג היצורים שיודעים לקחת שליטה, לסמן מטרות, לכבוש אותן ולסמן V גדול על יעדים. 

האקטיב שבתוכנו הוא לא פחות מאשר אמיץ, בעל יכולת להניע תהליכים ולגרום לדברים לקרות. כשמשלבים בין ה”קו” לבין ה”אקטיב”, מקבלים שילוב יעיל במיוחד של הכלה והנעה לפעולה. ועד כאן, לגבי שיטת
“קו אקטיב” המשרתת אימונים מנהלים בחברות גדולות כבר שנים.

 אימון עסקי ואישי: כישורי הנהגה משותפים של הכלה ופעולה

אם אתם שואלים את עצמכם לשם מה צריך מאמן עסקי, הרי שמאמן עסקי יכול לעזור למצוא פתרונות לבעיות העסק על כלל רבדיו השונים. כמו כן, לקחת את העסק בדרך הנכונה לצמיחה ולפיתוח. מאמן עסקי יכול לסייע בזיהוי האתגרים והמכשולים שלכם, כמו גם בבניית אסטרטגיות להתגברות על אתגרים אלו. זכרו, אימונים מנהלים אותנו טוב יותר עם הזמן, ובהתחלה האימון העסקי עשוי להיראות מעט מורכב. צריך לזכור שבתחילת הדרך, כל תהליך יהיה מורכב ואולי אפילו קשה. עם הזמן, האימון העסקי עשוי להניב פירות והתהליכים הולכים והופכים קלים יותר. 

 יישום אסטרטגיות לשיפור הביצועים בעסק, היא פעולה המצריכה אימון עסקי בד”כ, וככה גם רלוונטי לגבי בחינת ומחקר המתחרים שלכם בתחום עיסוקכם. זאת ועוד, מאמנים עסקיים מובילים תהליכי תמיכה לעסקים בתקופות של שינויים מסוגים שונים.

עד כמה אימון אישי ואימון עסקי שזורים האחד בשני? 

כבר דיברנו על כך שתהליכי אימון מנהלים הופכים לטובים יותר עם הזמן. בעולם של היום, מאמנים עסקיים הפכו לבחירה פופולרית בקרב יזמים ובעלי עסקים קטנים, בין אם מדובר בתהליכים קצרים או ארוכים יותר. בסופו של דבר, מאמנים עסקיים מספקים מגוון שירותים שיכולים לעזור לבעלי עסקים קטנים לנווט את המורכבות של ניהול עסק בעולם התחרותי של היום.

מאמנים אישיים ועסקיים מלמדים את היכולת להכיל, להתרכז ב-BEING שלנו, ב-DOING, והם מציעים עצות בנושאים כמו שיווק, פיננסים, שירות לקוחות ופיתוח מקצועי. כמו כן, מאמנים אישיים ועסקיים יכולים לשמש כמנטורים שנותנים עצות. יוכלו לייעץ לכם כיצד להצמיח את העסקים ולשמור על הצלחה בשוק תחרותי, כיצד לצאת מסיבוכים בעסק ועוד. 

השגת המטרות והיעדים האישיים או העסקיים 

מאמן עסקי או אישי, הוא איש מקצוע שעוזר לפתח וליישם את האסטרטגיה הנכונה להשגת המטרות והיעדים שלכם. מאמנים עסקיים יכולים לעזור בכל דבר כמעט, החל ממציאת ומשיכת לקוחות חדשים ועד להגדלת העסק והגדלת ההכנסות. 

רוב האנשים חושבים על מאמן עסקי כעל אדם שנשכר כדי לעזור להם להצמיח את החברה שלהם. עם זאת, מאמנים עסקיים יכולים גם להתמקד בשיפור האינטראקציות המקצועיות בין העובדים, שיפור תפוקת העובדים, שיפור יכולות הניהול, ההכלה של הדרג הניהולי, שיפור יכולות הביצוע ועוד. במילים אחרות, שיפור ותהליכי למידה בשיטת “קו אקטיב”. בעוד שה”קו” מתמקד בשיפור יכולת ההכלה שלנו, ה”אקטיב” יתמקד בשיפור יכולת ההנעה לפעולה שלנו. אם אתם מרגישים שאתם צריכים לחדד את כישורי הניהול או העבודה שלכם, אנחנו מזמינים אתכם להזמין את עצמכם לקבל ייעוץ עסקי. להזיק זה בטוח לא יכול, בתנאי שתקפידו להתייעץ עם מאמנים עסקיים ומאמנים אישיים עם רקורד נכון. אם המאמן אינו מנוסה דיו, המשיכו הלאה למאמן או המאמנת הבאים. 

CTI ישראל

CTI ישראל

CTI ישראל הינו השלוחה המקומית של CTI העולמית – בית הספר הגדול והמוכר בעולם להכשרת מאמנים, המציע תכניות הכשרה ב-26 מדינות הנשענות על סטנדרט עולמי אחיד של עקביות ומצוינות.