לכבוד השנה החדשה – איך לקבל החלטות נכונות?

אימון אישי מתבטא בשיפור היכולת לקבל החלטות נכונות. זכרו, ההחלטות הנכונות אינן קשורות רק לגוף ולבריאות שלנו, אם כי גם לתחומי הרגש והנפש. הן יכולות גם להיות קשורות לחברה, לתרבות ולמסלול הקריירה שלכם, לחייכם האישיים  והמשפחתיים, .להיבטים כלכליים ועוד

אנו חושב שחשוב להבין את ההבחנה בין תהליכים תקינים של קבלת החלטות וכאלו המוגדרים לוקים בחסר במובן מסוים. אם מדברים למשל על אימון אישי, מאמנים אישיים יכולים לעזור לך לקבל החלטה לגבי אי-אלו תחומי ורובדי החיים. אבל האם כל מי שמעוניין לקבל החלטות נכונות צריך מאמן אישי (קואצ’ר)? ובכן, לא בטוח, אבל ייתכן שהמאמן האישי יוכל לסייע במידה ניכרת .בתהליכי חיים שונים

אימון אישי עשוי להשפיע על תהליכי קבלת החלטות 

לפני שנדבר על קבלת החלטות או אימון אישי של קואצ’ר, בואו נדבר רגע על מאמני כושר וספורט. למאמנים מקצועיים יש ניסיון רב עם הפרטים הקטנים של הכושר, החל מתזונה ועד לשגרת פעילות גופנית ודרך האופן הטוב ביותר להניע אנשים. 

יש להם גם גישה למגוון רחב של משאבים המאפשרים להם להתעדכן במה שקורה בתעשייה בכללותה. וככה גם רלוונטי לגבי מאמנים אישיים העוסקים במתן אימון אישי (קואצ’ינג). כאשר מאמן אישי מקבל לקוח (“מאומן”), הוא בעצם צריך להיות בקיא בכל הפרטים הקטנים שעשויים להשפיע על תהליכי קבלת ההחלטות של המאומן.

אימון אישי בהתאמה אישית לשיפור קבלת החלטות 

מאמנים אישיים נוטים יותר להיות מדויקים מפסיכולוגים לעיתים, כי הם מסוגלים להציע טיפול מותאם אישית. זאת, כי לאחר ראיון ואבחון, הם יכולים לראות עם מה אתה מתמודד ומה הכי מורכב עבורכם.

זה שונה מפגישות עם פסיכולוג, במובן הפרקטי. פסיכולוגים בדרך כלל נוטים לדבר ארוכות ולקיים מפגשים של חודשים עד שנים כדי לקדם אי-אלו תהליכים אצל המטופל. אימון אישי על ידי קואצ’ר שונה בבחינה שהאימון מתמקד בבעיות הקונקרטיות שמעכבות את המאומן.

אימון אישי יכול לעזור לקבל החלטות נכונות כך: 

1. בעזרת אימון אישי מקצועי, תהיו בטוחים יותר ומוכנים למה שיקרה בדרככם.

2. תהיה לכם יותר מוטיבציה לשפר את תהליכי קבלת ההחלטות, כי אתם עושים את זה עם מאמן אישי שיודע כיצד להחדיר מוטיבציה. 

3. אתם הולכים ללמוד כיצד למקסם את הצד היעיל שבאישיות שלכם, מה שישפיע על קבלת ההחלטות. 

4. יהיה לכם שקט נפשי בידיעה שאתם עושים מה שטוב לעצמכם, על סמך האימון שאתם מקבלים ע”י מאמן שיודע בדיוק איפה החוזקות והיכן החולשות שלכם.

6 טיפים לשיפור יכולת קבלת החלטות 

כשמדובר בקבלת החלטות, לעתים קרובות אנו מוצאים את עצמנו במצב קשה. זה נכון במיוחד כאשר אתה מנסה לעשות את הדבר הנכון, אבל משום מה זה יוצא ההיפך. כדי לנסות לסייע לכם בתהליכי קבלת ההחלטות שלכם, ריכזנו עבורכם מספר’ טיפים חשובים.
שימו לב לנטיות שכלתניות-אישיות שלכם ולאופן שבו הן משפיעות על ההחלטות שלכם
היו מודעים לתחושתכם לגבי מצבים מסוימים, ולמה שעושה אתכם שלמים עם החלטותיכם
קחו זמן להרהר בחוויות העבר וללמוד מהן, כמו גם לחשוב על השלכות של פעולות עתידיות
תכנון נכון הוא המפתח – קחו את הזמן ותכננו את פעולותיכם
ערכו רשימה של יתרונות וחסרונות לפני קבלת החלטה כלשהיא
.קבלו אימון אישי על ידי קואצ’ר מוכשר

הצד הרגשי של תהליך קבלת ההחלטות

יש אנשים שחושבים כי הצד הרגשי של קבלת החלטות לרוב אינו רלוונטי כאשר מתמודדים עם החלטות עסקיות. אבל פסיכולוגים יכולים לספק תובנות כיצד לקבל את ההחלטות הטובות ביותר בתרחיש נתון, בהתחשב בחשיבות של הצד הרגשי בתהליכים אלו.

לפסיכולוגים ומאמנים אישיים יש מיומנויות שרלוונטיות בתהליכי קבלת החלטות, ומציעות תובנות ייחודיות לגבי תרחישים עסקיים שונים. בין אם אתם מרגישים “תקועים” עם חייכם האישיים או העסקיים, אימון אישי יכול לחולל פלאים בתהליכי קבלת ההחלטות שלכם.

דרכים בהן מאמנים אישיים יכולים לסייע

ישנן דרכים רבות שבהן מאמנים אישיים יכולים לעזור לבצע את הבחירות הנכונות. הם יכולים לספק תובנה על עצמנו ועל ההחלטות שלנו, הם יכולים לעזור לנו להבין אנשים ואת האינטראקציות החברתיות שלנו, יש להם גם את הידע לעזור לאנשים עם בעיות רגשיות מסוימות ועוד.

אימון אישי הוא משאב מצוין לקבלת החלטות. מאמנים אישיים או מאמנים עסקיים, יכולים לעזור לנו להבין רגשות יותר לעומק, כמו גם כיצד אלו משפיעים על המחשבות שלנו והצעדים שאנו נוקטים בהם. 

?כיצד עוד אימון אישי יסייע לי

ישנן דרכים נוספות שבהן מאמנים יכולים לעזור לאנשים לעשות את הבחירות הנכונות בחייהם. אימון אישי עשוי לעזור לאדם שחי עם דיכאון, לזהות את הטריגרים המובילים לפרקי ותקופות הדיכאון שלו. מאמן אישי עשוי גם לעבוד עם אדם כדי ליצור תוכנית, ולתכנן .כיצד הוא רוצה לגשת לתרחישי חיים מאתגרים כמו חתונה או הקמת משפחה, הקמת עסק ועוד

CTI ישראל

CTI ישראל

CTI ישראל הינו השלוחה המקומית של CTI העולמית – בית הספר הגדול והמוכר בעולם להכשרת מאמנים, המציע תכניות הכשרה ב-26 מדינות הנשענות על סטנדרט עולמי אחיד של עקביות ומצוינות.