חשיבה חיובית – כך היא תוכל לסייע לכם במימוש המטרות שלכם

כמה פעמים קרה לכם שהשלב הראשון בהשגת המטרות שלכם היה שינוי החשיבה. כמה פעמים קרה לכם ששינתם את החשיבה לגבי עניין מסוים, כך שמחשיבה שלילית הפכתם את הנושא לחיובי וראיתם את האור?

ובכן, חשיבה חיובית יכולה לסייע לכם במימוש המטרות שלכם, אם רק תחליטו שאתם רוצים באמת. תוכלו לשנות את ההרגלים שלכם בקלות רבה ולנפץ, על הדרך, כמה מיתוסים שלא יהיה לכם פשוט לקרוא. בהמשך, נסביר לכם אם תוכלו לשנות את ההרגלים שלכם לבד, או שאתם זקוקים למאמן אישי, כזה שידאג למטרות שלכם לעבוד גם בטווח הארוך.

למה לשנות גישה?

המחשבה החיובית מגיעה בדרך כלל אחרי שחבר קרוב לחש באוזניכם “מחשבה יוצרת מציאות – אם תחשוב חיובי, יהיה טוב”. בטח יצא לכם פעם לשמוע על הסרט “הסוד”, שמדבר על כך שכל מה שנחשוב עליו, אמור להתגשם.

ובכן, התיאוריה הזאת מורכבת יותר. ברור שמחשבה חיובית יוצרת מציאות, אבל מה עם הפעמים שבהם הייתם כל כך אופטימיים לגבי הרכב החדש, הבית הפרטי או אפילו על חופשה מסביב לעולם וזה לא קרה?

כך למשל, ישאלו הפסימיים, כיצד ייתכן שמחקרי עבר הוכיחו כי שחשיבה חיובית מקטינה את הסיכוי להגשים את המטרות שהצבתם לעצמכם ואפילו עשויה לגרום לדיכאון. המחקרים הללו טוענים כי הפנטזיה עבור תוצאה מסוימת, לא משנה מהי, עשויה להקטין את הסיכוי להשיג אותה. כן, ממש ככה.

כך למשל, מחקר שבדק מטופלים שנכנסו לתפריט דיאטה במטרה להוריד משקל, כשלו יותר ככל שהאמינו יותר בתוצאה שלה הם מצפים. איך זה קורה? בעיקר בשל העובדה שאם אנשים לא מגיעים לתוצאה שהם רוצים, הם מוותרים על החלום. מחקר אחר מצא שככל שאנשים אופטימיים יותר לגבי סכומי הכסף שיהיו להם בפרישה, כך הם חוסכים פחות.

עוד נמצא, כי כאשר אנו מדמיינים כי שהשגנו את המטרות, הגוף נרגע, לחץ הדם יורד ואנחנו מעדיפים שלא לנקוט בשום פעולה.

בגלל מחקר מסוים צריך להפסיק לחלום?

לחלוטין לא. כפי שקראתם על מספר מחקרים שמדכאים את הרצון לחשוב חיובי, כך רוב המחקרים תומכים בכך. חשיבה חיובית יכולה להועיל מאוד, כבר בטווח הקצר. כבר הוכח כי היא משפרת את מצב הרוח ותרגילי דמיון עוזרים לנו לחשוב חיובי והפתרונות כבר יגיעו.

אבל לחשוב חיובי, זה לא מספיק. מאמן אישי, למשל, יוכל לעזור לך להגדיר את המטרות שאליהן אתה רוצה להגיע.

מאמן אישי יעזור לך להגדיר את המטרות שלך בצורה טובה יותר.

מאמן אישי יצליח לגרום לך לדמיין שהשגת את המטרה וימצא את הדרך להגיע אליה. 

עובדתית, רוב האנשים שהצליחו לעמוד במטרות שלהם היו אלה האנשים שהגדירו ציפיות גבוהות מלכתחילה. אלא שחששו מהמכשולים בדרך, יצרו מציאות. הם לא הצליחו להתגבר עליהם ולחתור למטרה הרצויה.

מחקר על אורח חיים בריא שנעשה בארצות הברית, הוכיח כי נבדקים שאומנו להשתמש בשיטה מסוימת לחשיבה חיובית היו פעילים הרבה יותר מאשר אנשים שקיבלו מידע בלבד. אנשים שמתרגלים שיטות לימוד חדשניות, בדרך כלל מבצעים אותן עשרות אחוזים יותר.

יש כאלה שלומדים את זה

בית ספר איכותי להכשרת מאמנים אישיים, מלמד בדיוק את הדברים האלה. כאשר אתם רוצים לרכוש ידע שיכול להשפיע עליכם ועל החיים של אחרים, אתם צריכים להיות מוכנים להוכיח שאתם בשלים ללמוד איך לשנות נקודות מבט על חייכם, איך לשפר את הביטחון העצמי ולעורר שינוי.

מי שרוצה להיות מאמן אישי, צריך להבין באמת איך לחשוב חיובי ואיך להתגבר על פחדים. כך, אתם לומדים לקבל החלטות חשובות בחיים, להגשים את עצמכם. מאמן אישי יכול להדריך גם ילדים וגם מבוגרים.

רבים וטובים ניסו ללמוד את רזי המקצוע ולהבין איך לחשוב חיובי דרך קריאת ספר, אבל ברור שזה לא מספיק כדי להפוך למאמן מוביל. רכישת ספרים היא דבר נפלא, אבל כדי ללמוד באמת צריך ליווי, הנחייה ותמיכה של מאמן אישי מוסמך. המאמן מסוגל ללמד אתכם איך לעבור את התהליך בעצמכם, לפני שאתם מעבירים את הידע הזה הלאה.

רוצה להיות מאמן אישי? בוא אלינו

CTI הוא בית הספר הגדול והמוכר בעולם להכשרת מאמנים. לבית הספר תכניות הכשרה ב-20 מדינות, הנשענות על סטנדרט עולמי אחיד: עקביות ומצוינות. אנו קיימים כבר כמעט 30 שנה. הקורסים מבוססים על מודל הקו-אקטיבי, המכונן ברית רבת עוצמה בין מאמן למתאמן, תוך התייחסות הוליסטית למכלול החיים.

גישת האימון הבדוקה שלנו מאפשרת לאנשים להגיע להצלחה ולהגשמה בעבודה ובחיים באמצעות ברית מאמן-לקוח המקדמת ומשפרת את תהליך הלמידה וההתפתחות. זה מתאים למי שמחפש תכנית הכשרת מקצועית מוסמכת ורכישת כלי אימון אפקטיבי שיעזור לו להצליח בעסקים ובחיים.

אצלנו, התלמידים חווים את תהליך האימון בפועל, הן כמתאמנים והן כמאמנים. הלמידה נעשית בגובה העיניים, באמצעות דיאלוג מעצים וחסר היררכיה. אנו מאמינים כי אימון הינו כלי ליצירת שינוי. מתאמנים רבים בוחרים לעבור תהליך כזה כי הם זקוקים לסיוע ביצירת שינוי אישי או מקצועי.

CTI ישראל

CTI ישראל

CTI ישראל הינו השלוחה המקומית של CTI העולמית – בית הספר הגדול והמוכר בעולם להכשרת מאמנים, המציע תכניות הכשרה ב-26 מדינות הנשענות על סטנדרט עולמי אחיד של עקביות ומצוינות.