חוזרים לשגרה בצל הקורונה

לנגיף הקורונה אף אחד לא ציפה ואם בהתחלה הוא היה נראה כמו משהו רחוק, משהו שקורה רק במדינות אחרות, מהר מאוד הבנו שהוא לא הולך לדלג על אף מדינה בעולם ובטח לא על ישראל.

אז הוא הגיע במפתיע ושיבש לכולנו את החיים, ואם בהתחלה חשבנו שהוא בא לביקור קצר וייעלם בתוך כמה חודשים, מהר מאוד הבנו שהוא יישאר איתנו לתקופה ארוכה יותר וכולנו צריכים לאמץ את המונח “שגרת קורונה”. מהי שגרת קורונה? בדיוק כמו שזה נשמע, חיים בצל הקורונה. המגיפה פה וחייבים לחזור לשגרה כשהיא ברקע, לנסות לחזור כמה שיותר קרוב למציאות שהיתה כאן קודם וכן, זה אפשרי.

שינויים שאף אחד מאיתנו לא הזמין…

אז הקורונה כפתה עלינו לא מעט שינויים שממש לא רצינו, שינויים שיצרו לא מעט פאניקה בציבור אבל כמו כל דבר, גם אליהם התרגלנו.

האיסור לצאת מהבית לתקופה ממושכת גרם ללא מעט אנשים לפחד וחרדה של מה יהיה, לאכילת ייתר ולחוסר פעילות גופנית וכמובן לשינה פחות איכותית. התוצאות של כל אלו לא איחרו לבוא ורבים מאיתנו מרגישים עייפים, כבדים וכמובן עם חוסר חשק להסתכל במראה.

אבל זה לא חייב להיות ככה. אפשר לחיות בצל הקורונה גם אחרת. אימון אישי הוא המפתח יחד עם התמדה ושינויים שכל אחד יכול לעשות. אז הנה כמה טיפים להתמודדות עם התקופה הזו שמתישהו תיגמר, טיפים שיהיו רלוונטיים כמובן גם אחרי שהיא תיגמר.

  • תזונה נכונה – תזונה נכונה היא המפתח להרגשה כללית טובה. זה רלוונטי גם מבחינה פיזית וגם מבחינה נפשית. תזונה נכונה קודם כל משרה תחושה נוחה יותר. פחות עייפות ויותר אנרגיה, פחות הרגשה מלאה ויותר הרגשה נעימה. תזונה נכונה זה אומר קודם כל כמה שיותר ירקות ופירות שידועים כמיטיבים עם הבריאות, קטניות, שקדים ואגוזים וכל מה שכמה שיותר קרוב לטבעי. תזונה נכונה זה גם אומר ארוחת בוקר טובה וארוחה דלה בלילה ובאופן כללי כמאמר הרמב”ם: “בבוקר אכול כמלך, בצהריים כבן מלך ובבוקר כעני”. התוצאות ייראו מהר מאוד על המשקל.
  • שינה טובה – הנה עוד טיפ קריטי שלצערנו יותר מידי אנשים לא לוקחים ברצינות. בעידן הקורונה וגם אחרי, כדאי מאוד לאמץ הרגלי שינה טובים ובריאים כי שינה משפיעה על הגוף והנפש ובאופן משמעותי. תקופת הקורונה ובעיקר תקופת הסגר היא תקופה בה לרבים השעות התערבבו. השעמום אם נמצאים לבד בבית או העבודה הקשה אם יש ילדים יחד עם שעות של נטפליקס ושאר מסכים בערב, הם המתכון לשינה לא מסודרת. מהי שינה איכותית? שינה איכותית היא כזו שמתחילה מוקדם יחסית בלילה ונמשכת לפחות שבע שעות (גם יותר מידי זה לא מומלץ כך שאצל המבוגרים 7-9 שעות זה מספיק) שינה בחושך מוחלט ובלי רעשים ברקע.
  • חזרה לאימונים – התאמנתם לפני תקופת הקורונה? זה הזמן לחזור לאימונים בין אם זה בבית או מחוצה לו. אימונים בבית יכולים להיות עם אביזרים פשוטים שיש או עם אביזרי ספורט שקיימים בבית ויכולים להיות גם באזור הבית, בפארק הקרוב או ברחוב מה שאומר בעיקר אירובי וחיזוק השרירים. אימון אישי למשל יכול להיות מצוין. גם אם תירצתם לעצמכם עד עכשיו שאתם לא יכולים להתאמן בגלל הסגר, נכון לכתיבת שורות אלו אין סגר וגם אין אחד באופק אז קדימה, תזיזו את עצמכם.
  • תכנון קדימה – אל תתנו לקורונה לעצור את החיים שלכם. אל תשקעו בדיכאון ותזכרו שיש גם את היום שאחרי. גם אם עכשיו הכול נראה קודר, מהר מאוד הדברים יחזרו להיות כמו שהיו לפני ככה שכדאי מאוד שתמשיכו לתכנן, אל תעצרו במקום ותקדמו דברים כדי שלא תדרכו במקום.
  • מדיטציה – אם אתם חושבים שבשביל לעשות מדיטציה צריך שנים של תרגול, אתם טועים. כל מה שאתם צריכים זה לקרוא קצת ברשת איך לעשות אותה וגם אם תצליחו כמה דקות ביום ולא יותר, זה מספיק. מדיטציה כבר הוכחה ככזו שמשפרת את הריכוז, שמרגיעה, מורידה לחץ דם ויש לה עוד יתרונות רבים.

הקורונה לא תיעלם מחיינו כל כך מהר אבל את ההשפעה שלה עלינו אפשר לצמצם. עם הפעולות שהוצעו כאן ועוד רבות אחרות, אתם יכולים לשנות את המציאות שלכם גם בצל הקורונה.

CTI ישראל

CTI ישראל

CTI ישראל הינו השלוחה המקומית של CTI העולמית – בית הספר הגדול והמוכר בעולם להכשרת מאמנים, המציע תכניות הכשרה ב-26 מדינות הנשענות על סטנדרט עולמי אחיד של עקביות ומצוינות.