כיצד ניתן להפוך למאמן קו-אקטיבי בישראל?

תחום האימון הקו אקטיבי

תחום האימון פורח בשנים האחרונות ברחבי העולם – וגם בישראל.

אנשים רבים אינם מוכנים להתפשר על אושרם האישי וסיפוקם המקצועי, ומוכנים לבצע שינויים משמעותיים בחייהם.

בפן הארגוני, אימון הפך לכלי משמעותי עבור מנהלים בארגונים ועבור בעלי עסקים, המעוניינים לשפר את מיומנויות הניהול שלהם ואת יכולתם להעצים את עובדיהם.

אימון קו-אקטיבי על קצה המזלג

אימון קו-אקטיבי שונה משיטות אימון אחרות בכך שהוא מבוסס על הדדיות ושותפות בין המאמן/ת למתאמן/ת.

הנחת היסוד הבסיסית היא, שהלקוח או הלקוחה מסוגלים למצוא את הדרך שבה הם מעוניינים לצעוד ולממש את חלומותיהם או חזונם.

המרחב האימוני מאפשר להם לשאול שאלות, לענות עליהן, ולהתמודד עם השלכותיהן של התשובות.

הם בעלי משאבים מטבעם ומסוגלים לכך.

המאמן נמצא באימון לא על מנת לספק תשובות, אלא על מנת להעצים את המתאמן/ת ולאפשר לו לגלות באומץ את יכולותיו הבלתי רגילות.

לשם כך, יש לכונן ברית קו-אקטיבית בין המתאמן/ת למאמן/ת.

הברית מבוססת על הגדרת הצרכים של הלקוח ועל האופן שבו הוא או היא רוצים שיאמנו אותם.

כינון הברית המתאימה משמעה עיצוב יחסים משותף על ידי המאמן והמתאמן.

ברית זו מאפשרת למתאמנים להכיר בכוח שלהם לשלוט בהחלטותיהם ובמערכות היחסים של חייהם.

תהליך האימון מבוסס על אותה הדדיות.

התהליך נשען על המיומנויות הבאות: הקשבה הדדית, אינטואיציה ברמות גבוהות, סקרנות, העמקת למידה וקידום פעולות.

וגם על “ניהול עצמי” של המאמן – יכולתו לשים את עצמו בצד, על מכלול דעותיו והעדפותיו האישיות.

CTI ישראל – בית הספר לאימון קו-אקטיבי בישראל

CTI ישראל הינו בית ספר לאימון קו-אקטיבי, המשויך ל-CTI העולמי, שהינו בית הספר הגדול ביותר בעולם להכשרת מאמנים, המוכר על יד ארגון המאמנים הבינלאומי (האחראי על קביעת התקן המקצועי בעולם האימון). CTI ישראל מציע מספר קורסים מובנים, שלאחר ההשתתפות בהם מקבל/ת המשתתף/ת הסמכה  של מאמן/ת קו-אקטיבי.

קורס היסודות (FUNDAMENTALS)

קורס המבוא לאימון קו-אקטיבי נמשך יומיים וחצי, ומהווה בסיס להמשך המסלול המלא. הקורס מיועד למי שמעוניין לרכוש מיומנויות אימוניות כתוספת למקצוע הנוכחי, או לאלו השוקלים קריירה בתחום האימון ושואפים לשפר את יכולות התקשורת שלהם עם אנשים חשובים בחייהם.

הקורס מעניק הכשרה חווייתית, התנסות אישית והיכרות עוצמתית עם שלל הטכניקות והמיומנויות של האימון הקו-אקטיבי. הקורס מציע הזדמנויות אינספור לתרגול אימון ולקבלת משוב אישי ובונה. הקורס מבהיר את האופן בו יכול האימון להשתלב בחיים המקצועיים והאישיים.

ניתן להירשם לקורס היסודות בנפרד ולאחריו להחליט האם להמשיך למסלול כולו.

קורס הגשמה (FULFILLMENT)

קורס ההגשמה מסייע למשתתפים לפתח מיומנויות לעזור ללקוחותיהם לגלות את הערכים הייחודיים להם, לזהות את ההשפעות המגבילות והתבוסתניות שלהם, ולאפשר להם לגבש חזון ועתיד מרתק. אימון להגשמה משמעו עזרה ללקוחות לשחרר את המגבלות והחוקים הפנימיים אשר הינם פרי-המצאתם בלבד, ועידוד צעדים אמיצים לעבר חיים של הגשמה.

קורס איזון (BALANCE)

בקורס זה לומדים המאמנים לסייע ללקוחותיהם לפתח נקודות מבט חדשות וליצור תכנית פעולה המושתתת על מחויבות. היות ואנשים חיים בתנועה מתמדת, קל להם לשכוח שיש להם תמיד אפשרות לבחור מה יעשו בעתיד. אימון לאיזון מתמקד בהנחיית הלקוחות לביצוע בחירות עוצמתיות, לעומת התנהלות המונעת אך ורק מתגובה לנסיבות.

קורס תהליך (PROCESS)

בקורס זה לומדים המאמנים כיצד לעזור ללקוחות לעבד נושאים טעונים רגשית, ולהבין שלעתים המעבר דרך תחושות של אי-נוחות, כאוס ובלבול הינו חלק ממה שמתבקש מהלקוח כדי לנוע קדימה. לעתים גם היכולת להכיר בהישגים ובהצלחות ולחגוג אותם, הינה אף קריטית להתקדמות. אימון התהליך משמעו לחבור ללקוחות באשר הם נמצאים, ולאפשר להם לחוות את כל מנעד הרגשות שלהם באופן מלא, כמו גם, לעזור להם להגדיר את מטרות חייהם, שאינן תלויות בזמן.

קורס סינרגיה (SYNERGY)

קורס זה מתמקד בשילוב כל מיומנויות האימון שנרכשו בקורסים הקודמים, ושדרוג יכולת האימון הקו-אקטיבי לאיכות גבוהה יותר עם השפעה ומקצועיות משמעותיים. הקורס מעניק ליטוש, עומק ותעוזה, ויכולת תגובה מיומנת למגוון רחב של מצבי אימון משתנים תוך שימוש ביצירתיות, בטחון ועוצמה. אימון הסינרגיה מסתמך על שימוש באינטואיציה בזמן אמת, לעומת יישום דקדקני של טכניקות שקולות וקבועות ושמירה על חוקיות.

CTI ישראל

CTI ישראל

CTI ישראל הינו השלוחה המקומית של CTI העולמית – בית הספר הגדול והמוכר בעולם להכשרת מאמנים, המציע תכניות הכשרה ב-26 מדינות הנשענות על סטנדרט עולמי אחיד של עקביות ומצוינות.