שנת 2024 כבר כאן – החלטות חדשות

שנת 2024 החלה וזה הזמן הזה של השנה שבו אנחנו חושבים על מה שהשגנו בשנה שחלפה, 2023. זה הזמן שבו גם שוקלים מה רוצים להשיג בשנה הבאה עלינו לטובה. 

חשוב לומר שכל רגע בחיים יכול להיות זמן שבו אנחנו מתבוננים בעצמנו ובחיים שלנו, בוחנים את הזמן שעבר, ומדמיינים את מה שהיינו רוצים לשנות כדי לחיות טוב יותר. אך ישנם רגעים בחיים שלעיתים אין לנו ברירה אלא לעשות בדק בית עצמי בגלל אירוע כזה או אחר. ישנם רגעים שאנשים רבים נוהגים להשתמש בהם כגורם הזכרות כמו למשל ראש השנה וחגי תשרי או סוף השנה האזרחית ותחילת השנה החדשה. או כמו שאמרנו בסתם יום של חול.

קל יותר להחליט לבחון את החיים ולבדוק אפשרות להחלטות חדשות כאשר מסביב כולם מדברים על זה, כולם רוצים לנסות, ויש אווירה שתומכת בכך. השנה האזרחית החדשה היא נקודת זמן ברוב העולם עבור קבלת החלטות, ופעמים רבות – רצון לפתוח בדף חדש. אנשים שעושים את המאמץ, עוצרים לרגע, בודקים, ולפחות מנסים לקבוע החלטות. יש סבירות גבוהה פי כמה לשינוי התנהגותם או התנהלותם בחיים מאשר לאלה שאפילו לא מנסים.

עם זאת, אנשים רבים מכירים את העובדה שרוב מוחלט של כל החלטות השנה החדשה לא מתקיימות. למה? כי אנחנו בני אדם, והחיים חזקים מהכל, וצריך לעיתים לקבל עזרה גם בקבלת החלטות, וגם בניסיון  לעמוד בהן.

בשנים האחרונות, בעיקר אחרי התקופה הקשה של הקורונה, אנשים מבינים שהם צריכים להבין את עצמם יותר, להגדיר לעצמם את הצרכים האמיתיים והחשובים בחיים שלהם; לעיתים קרובות קשה לעשות את זה לבד, ולכן נעזרים בשירותיהם של מאמנים אישיים (Coachers). יש כאלו שאף יחליטו ללכת וללמוד בעצמם את הכלים של אימון אישי על מנת לעזור לעצמם, לא רק בהווה אלא גם בעתיד. 

כמה מילים על אימון אישי

כשאדם מעוניין בתהליך של  שינוי והתפתחות מתמשכים, הוא עלול להיתקע בגלל שחסרה לו פרספקטיבה נייטרלית על עצמו ועל חייו. מאמן אישי מקצועי ומיומן יכול לעזור לאדם לצאת מהסבך של עצמו, לעזור לאדם למצוא משמעות נוספת לחייו, ולתמוך בו בתהליך קבלת החלטות לשנה חדשה.

מספר טיפים שיעזרו לכם לקבל החלטות בשנת 2024:

  • לחלום בגדול – לנסות ולדמיין את העתיד ולהגדיר משהו שכרגע נראה כחלום. החלום הזה יהיה כוכב הצפון המאיר את הדרך, וסביבו אפשר להגדיר תוכניות ומטרות ברות השגה. מומלץ לרשום את זה במקום שניתן לראות את זה באופן קבוע, כמו חדר השינה שלך , דלת הבית ועוד.
  • להשאיר את זה פשוט – למרות שמומלץ לחלום בגדול, זה לא אומר שזה חייב להיות מורכב. היעדים צריכים להיות מציאותיים ולא מטרות גדולות ומופשטות. לא להכביד על עצמכם במספר רב של החלטות. ככל שיודעים בדיוק מה רוצים להשיג, הרבה יותר קל להתקדם. 
  • להפוך את ההחלטות למשמעותיות – ההחלטות צריכות להיות מחוברות לערכים האישיים של האדם. הרגלים ניתן לשנות; ערכים בדרך כלל טבועים באנשים, והחלטות שמתאימות לערכי הליבה של האדם יעזרו לו לשמור אותו על המסלול. החלטות משמעותיות הן אחד מהמניעים החזקים ביותר לביצוע כי אז הן נובעות מהנעה פנימית – תגמולים פנימיים כמו תחושת הישג, דחף פנימי או הנאה.
  • לפרק את החלום לפרטים ומטרות קטנות – קל יותר להתמודד עם מטרות קטנות יותר שיניעו בהתמדה לעבר המטרה הסופית. לדוגמה – החלטה להשתתף במירוץ של 10 ק”מ. קודם כל להחליט לרוץ 3 ק”מ, אחר כך 5 ק”מ, אחר כך 7 ק”מ וכך הלאה עד אשר מגיעים ל-10 ק”מ, ואז לדייק את ריצת ה – 10 ק”מ. או, להתחיל עם פעמיים בשבוע ולעלות ל – 3 פעמים. אז אפשר לקחת את החלום הגדול ולפרק אותו לנתחים בגודל ביס. החוכמה כאן היא לוודא ששום דבר ברשימת המשימות  לא יכריע את האדם למצב שהוא יוותר על הכל.. כמו שאומר הפתגם: “גם את בניית חומת סין התחילו בהנחת אבן אחת…”
  • לערוך תוכנית – מומלץ להקדיש זמן לתכנון מוקדם. אם אתם אנשים לא מאורגנים, שווה להשקיע את המאמץ בשלב הראשוני. זה יחסוך המון זמן בהמשך הדרך. זה המקום לשאול שאלות כמו:
    • מה צריך כדי לצאת לדרך? אולי זמן? צִיוּד? כישורים? כֶּסֶף?
    • איך לקבל את כל מה שצריך בזמן הנכון?
    • איך ניתן לשנות את ההגדרה הנוכחית כדי להצליח? 

השלב של עריכת תוכנית הוא חשוב ביותר ולעיתים זו הנקודה בה ניתן ליהנות ממפגש של אימון אישי עם מאמן מקצועי שיכול לשלב בין כל הנתונים, להציע פרספקטיבה על המצב, וכד’.

  • להיות חכמים – גם אם עוברים את תהליך קבלת החלטות לקראת 2024 לבד, או מבקשים תמיכה ממאמן אישי, חשוב להיות חכמים. במה? להיות ספציפיים (צמצום למספרים ותוצאות אמיתיות, להימנע מלהיות מעורפל), לוודא שהמטרות שנקבעו ניתנות למעקב ושהן לא ערטילאיות, שהמטרות הן אכן ברות השגה גם אם הן מאתגרות, להיות מציאותיים וכנים כלפי עצמכם, ולהגביל את ההחלטות בזמנים מוגדרים .
CTI ישראל

CTI ישראל

CTI ישראל הינו השלוחה המקומית של CTI העולמית – בית הספר הגדול והמוכר בעולם להכשרת מאמנים, המציע תכניות הכשרה ב-26 מדינות הנשענות על סטנדרט עולמי אחיד של עקביות ומצוינות.