לימודי אימון אישי: הטיפים החשובים

לימודי אימון אישי A person reading a book and taking notes

קאוצ'ינג כבר מזמן הפך לכלי משמעותי עבור רבים המחפשים אחר שיפור עצמי והתפתחות אישית. בין אם אתם מעוניינים להפוך למאמנים (קאוצ'רים) בעצמכם ובין אם אתם מעוניינים בשיפור כלשהו בחייכם, לימודי אימון אישי יכולים לספק לכם המון תובנות וטכניקות חשובות ליישום במהלך היום-יום.

כדי שתוכלו להפיק את המקסימום מלימודי האימון האישי, חשוב להבין אילו כלים יעזרו לכם במסע לעבר הפיכתכם למאמנים אישיים, וליישם אותם בכל שלב במסע. בדיוק לשם כך ריכזנו עבורכם 8 טיפים חשובים ללימודי אימון אישי, בהם תוכלו להיעזר גם לקראת הלימוד עצמו, וגם כדי להגיע ולהשיג כל יעד שתרצו להשיג.

טיפ מספר 1: הגדירו את המטרות שלכם

השלב הראשון והראשון בלימודי אימון אישי, הוא להגדיר את המטרות שלכם מהקורס, כלומר מה אתם רוצים להשיג ממנו. האם המטרה שלכם היא לשפר את תפקודכם בעבודה? לעשות הסבת מקצוע למאמנים אישיים? לשפר את מערכות היחסים בחייכם? או אולי לחיות באופן ככלי יותר בשלווה ונינוחות? זיהוי והגדרת המטרות שלכם, יסייעו לכם למצוא את הכיוון הנכון שלכם.

טיפ מספר 2: בחרו במקום לימודים מוסמך

בעת חיפושיכם אחר לימודי אימון אישי, חשוב שתבחרו במקום מוסמך ובעל רקורד הצלחות מרשים. לבית ספר מוסמך ללימודי אימון אישי, יהיה הידע הרלוונטי והמיונמויות הנדרשות להעביר לכם את החומר העדכני ביותר בלימודים אלו. חפשו בית ספר עם תכנית מוסמכת להכשרת מאמנים, המעניקה לגיטימציה ותוקף לחומר הנלמד בקורס.

טיפ מספר 3: היו מודעים

לימודי אימון אישי מתחילים לרוב במודעות עצמית. כדי לעזור לאחרים, תחילה עליכם להבין את עצמכם ולהיות מודעים לכל מה שקורה אצלכם בפנים. קחו את הזמן למצוא את החוזקות שלכם, לאתר את החולשות שלכם, ולמקד את הערכים והאמונות שלכם. מודעות עצמית תוכל לאפשר לכם להתחבר עם ולאחרים ברמה עמוקה יותר ולספק אימון משמעותי יותר.

טיפ מספר 4: פתחו מיומנויות תקשורת אפקטיביות

תקשורת אפקטיבית היא לב ליבו של האימון האישי. כדי להיות מאמנים בעלי השפעה, עליכם לפתח כישורי הקשבה ותשאול מצוינים. הקשבה פעילה תאפשר לכם להבין את הצרכים האמיתיים של הלקוחות שלכם, גם אלו שהם לא אומרים, ואילו תשאול נכון, יוכל לעזור לו לחקור את מחשבותיו ולמצוא פתרונות בעצמו, המובלים כמובן בהדרכתכם.

טיפ מספר 5: תרגלו אמפתיה וחמלה

אמפתיה וחמלה הן שתיים מתכונות הבסיס החיוניות לכל מאמן ומאמנת אישית. הזדהות עם חוויותיהם של הלקוחות שלכם והפגנת חמלה לקונפליקטים הפנימיים שלהם, תיצור סביבה תומכת מצדכם ובוטחת מצד הלקוח. לקוחות נוטים יותר להיפתח ולגדול כאשר הם מרגישים שמבינים אותם באמת, לא שופטים או מבקרים אותם ומטפלים בהם בעדינות, ברגישות ובחמלה.

טיפ מספר 6: ודאו שיש לכם את הידע העדכני בכל רגע נתון

תחום האימון האישי מתפתח כל הזמן. לכן, כדי שלא תשארו מאחור בשדה המידע הנרחב הקיים בתחום זה, חשוב שתישארו מעודכנים בתיאוריות המתפתחות, במחקרים הנלמדים ובטכניקות המיושמות בו. בדקו אילו סדנאות רלוונטיות מתקיימות וקחו בהן חלק, השתתפו בסמינרים – פיזיים או מקוונים, "וובינרים", וכנסים אשר ירחיבו את הידע והכישורים שלכם באופן תמידי. למידה מתמשכת היא אחד הכלים החשובים לרלוונטיות, לאפקטיביות ולהתפתחות שלכם כמאמנים אישיים.

טיפ מספר 7: הגדירו וקבעו גבולות ברורים

שמירה על גבולות ברורים בינכם לבין הלקוחות שלכם, היא קריטית להצלחת הטיפול ולשמירה על מקצועיות וכן אמינות שלכם כלפי מטופליכם. הגבולות, עוזרים ליצור קשר מקצועי ומכבד. הגדירו ציפיות, נסחו הסכמי סודיות והגדירו הנחיות לתקשורת שלכם עם הלקוחות, כדי להבטיח דינמיקת אימון בריאה.

טיפ מספר 8: אמצו גישה חיובית 

כמאמנים אישיים, עליכם לאמץ ולטפח גישה חיובית, ממנה תוכלו לשאוב – גם אתם וגם הלקוחות שלכם, חשיבה של צמיחה ועשייה פורה. כמו כן, דרך הגישה החיובית, תוכלו לעודד את אמונתם של הלקוחות שלכן ביכולתם להביא לשינוי וצמיחה בחייהם (ושימו לב שאותו דבר בדיוק יוכל לקרות גם לכם). הבינו והדגישו – שוב, הן בפניכם והן בפני לקוחותיכם, שגם כשלונות, יכולים להיות הזדמנויות ללמידה והתפתחות, אם רק נדע להתייחס אליהם ככאלו, ולא נתייחס אליהם באפקט השלילי שלהם בלבד.

לסיכום

לימודי אימון אישי, יכולים להיות דרך משמעותית ועוצמתית לשיפור חייכם – הן האישיים והן המקצועיים, אשר יכולים לעזור גם לעצמכם וגם לאחרים, להשיג את מטרותיהם בחיים. את הטיפים שקיבלתם כאן במאמר זה, תוכלו לקחת כצידה לדרך וליישם אותם במסע שלכם לעבר היותכם מאמנים אישיים.

בחיפושכם אחר בית ספר ללימודי אימון אישי, ודאו שאתם בוחרים בבית ספר מוסמך, כמו למשל CTI, בית הספר הגדול והמוכר בעולם להכשרת מאמנים. בבית הספר קיימות תכניות הכשרה המועברות ב – 20 מדינות ברחבי העולם, הנשענות על סטנדרט עולמי אחיד ועקבי של מצוינות.

ומה שלא תעשו, זיכרו: תחום האימון האישי הוא תחום מורכב ודינאמי, אך הוא גם מתגמל מאוד. בעזרת מסירות לתהליך, התמדה ודבקות בו, תוכלו להשפיע על עצמכם, ועל הלקוחות העתידיים שלכם.

CTI ישראל

CTI ישראל

CTI ישראל הינו השלוחה המקומית של CTI העולמית – בית הספר הגדול והמוכר בעולם להכשרת מאמנים, המציע תכניות הכשרה ב-26 מדינות הנשענות על סטנדרט עולמי אחיד של עקביות ומצוינות.