להיות מאמן טוב יותר – 5 טיפים שיעזרו לכם לשדרג את יסודות האימון

מה הופך אותי למאמן אישי מוצלח? האם אני מיישם כהלכה את עקרונות האימון בתהליכים השונים אותם אני מלווה? מהיכן אוכל לשאוב רעיונות לשדרוג ושיפור תהליכי האימון עליהם אני אמון?

עבור מאמנים רבים שנמצאים בתחילת דרכם אותן תהיות עשויות להיות מוכרות היטב. למעשה, מאמן אישי שאך סיים את קורס האימון האישי בבית ספר למאמנים עשוי למצוא עצמו לא פעם ניצב מול סיטואציות מלחיצות ולא מוכרות. אם כך, כיצד אפוא נוכל לוודא שאכן אנו מעבירים בצורה מוצלחת את אותם עקרונות בר-קיימא מתחום הקואוצ’ינג שלמדנו במהלך קורס האימון האישי?

בין אם אתם מאמנים בתחילת הדרך, או מאמנים מנוסים שמעוניינים לקחת צעד אחד קדימה את קריירת האימון, המאמר הבא הוא בשבילכם. בחרנו לרכז עבורכם חמישה טיפים קצרים שיעזרו לכם להפוך למאמנים טובים יותר ועל הדרך לעזור לאחרים להתקרב עוד צעד אחד קדימה לעבר הגשמה עצמית.

טיפ 1 – קודם כל, קבל הסמכה

ההסמכה שלך בתור מאמן אישי היא גם תעודת הכניסה האמיתית שלך לעולם ה”קואוצ’ינג”. לפני קבלת ההסמכה, כל מאמן אישי עובר קורס אימון אישי הכולל תהליך הכשרה מיוחד אשר פותח לו את הדלת לעולם האימון המרתק. בדרך כלל, קורס כזה יכלול את שלב הבסיס בו תלמד את יסודות האימון הקו-אקטיבי. לאחר מכן יגיעו קורסים מתקדמים יותר בהם תלמד לשלב בין עקרונות אימון שונים – קורס הגשמה, איזון, תהליך וסינרגיה. 

לאחר שלב ההכשרה הבסיסי תתחילו בצעדיכם הראשונים בעולם האימון בהם תקבלו הסמכה רשמית (מעין סטאז’ אם תרצו). ההסמכה מאפשרת לכל אחד ליצור את סגנון האימון האישי המועדף עליו, להשתמש בכלים שרכש בקורסי הבסיס, וכמובן לבצע תרגול פרקטי הלכה למעשה.

קורס האימון האישי ניתן במגוון בתי ספר למאמנים ברחבי הארץ, ובעידן הדיגיטלי בו אנו חיים בהחלט ניתן לקבל את ההסמכה גם באמצעות קורס קואצ’ינג וירטואלי. מי יכול לקחת חלק בקורס ולקבל את ההסמכה וההכשרה הנדרשים? האמת היא שכל אחד. תחום האימון האישי פותח את דלתותיו בפני הקהל הרחב, ובעצם בפני כל מי שמעוניין לעבור תהליך אישי בעצמו, בסופו יוכל לעזור גם לאחרים להגשים את עצמם ולחולל שינויים בחייהם. ההכשרה של CTI היא מקומית, אך יש לה תוקף בינלאומי המוכר על ידי האיגוד הבינלאומי לאימון ועל ידי לשכת המאמנים בישראל.

טיפ 2 – לאמן מתוך רצון לעזור לאנשים

ראיית האחר והשאיפה לעזור לו בצמתים קריטיים ומרכזיים בחייו היא זו שצריכה להנחות כל מאמן אישי. הקו המנחה הזה הוא גם הבסיס לכל תהליך אימון. בשונה ממפגשים המתקיימים על ספת הפסיכולוג, תפקידו של המאמן הוא להיות שותף שווים לשירות מטרת הלקוח ולעזור לאנשים תוך שיחה כנה “בגובה העיניים” והנעה לפעולה. הוא יהיה שם לעזור לאלו שרוצים לצמוח מתוך הקושי, שמוכנים להעז ולעשות את השינוי המיוחל בחייהם, וגם עבור אלו שרוצים ליצור תמונה ברורה יותר לגבי החיים אותם הם רוצים לחיות. ובקיצור, כדי להפוך למאמנים אישיים טובים יותר אתם צריכים ליצור אתגר אצל האנשים, לעזור להם לשאול את השאלות הנכונות וכמובן להניע אותם לפעולה.

טיפ 3 – עודדו תהליכי התבוננות פנימית

מחקרים מצביעים על כך שאימוץ של גישה חיובית ואופטימית מביאה להישגים ותוצאות. כך גם בתחום האימון. הקפידו ליצור שיח מפרה ולהדגיש את הצדדים החיוביים של כל אתגר או מכשול שניצב בדרך, תוך התבוננות פנימית והפניית המשאבים של כל אחד לצורך השגת התוצאות הרצויות. זה יעזור לכם להפוך למאמנים טובים יותר וגם יקל על האנשים הניצבים במרכז התהליכים שאתם מלווים להשיג את המטרות שלהם.

עוד חשוב לדעת שהגישה החיובית תורמת לפיתוח של גמישות מחשבתית, העלאת הביטחון העצמי, כמו גם את המודעות לשינויים הפנימיים שכל אחד מאיתנו צריך לעבורז.לא פלא אם כך שהמחשבה החיובית היא אבן יסוד בכל קורס אימון אישי. כשם שבית הספר למאמנים מרגיל אתכם לחשוב חיובי, להתקרב אל עבר המטרות ולא להנמיך ציפיות או לפחד משינויים, כך גם הוא מצפה שתנהגו בהמשך דרככם בעולם האימון.

 טיפ 4 – תהיו אותנטיים

כבר אמרנו לדבר “בגובה העיניים”? האימרה הזו לא סתם חוזרת על עצמה שוב ושוב. תהליך האימון האישי שאתם מעבירים חייב להיות אותנטי. הכוונה היא שאתם חייבים לשקף את המציאות כפי שהיא לאלו עמם אתם עוברים את התהליך. רק כך תוכלו להפוך אימון אישי לאימון מוצלח ששם את הקלפים על השולחן ומניע לפעולה אמיתית.

יותר מזה, האותנטיות הזו הכרחית לא רק ליצירת הקרבה ותחושת הביטחון ביניכם לבין הצד השני, אלא גם מאפשרים לכל אחד להביט על עצמו באופן נטול שיפוטיות, אותנטי אם תרצו. אם תעזרו לאחרים להסיר מעליהם כל סממן של שיפוטיות וביקורת עצמית תקרבו אותם צעד נוסף אל עבר המטרות שלהם.

CTI ישראל

CTI ישראל

CTI ישראל הינו השלוחה המקומית של CTI העולמית – בית הספר הגדול והמוכר בעולם להכשרת מאמנים, המציע תכניות הכשרה ב-26 מדינות הנשענות על סטנדרט עולמי אחיד של עקביות ומצוינות.